Möt Hattarna och Spelledarna

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Forum rules
TÄNK PÅ att döpa din tråd så informativt du kan efter vad du ställer för frågor. Ska du ställa frågor om vem som är elevhemsföreståndare så döp tråden exempelvis till "Vem är Elevhemsföreståndare?"
På det sättet är det enklare för andra att hitta om deras fråga redan ställts och besvarats istället för att starta en helt ny tråd. ADMIN har rätt att ändra topic i trådarna så de bättre passar frågorna i själva tråden.

Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här, innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Magivärlden och Utländska skolor ställs i det andra forumet.
Gaya
Husalf
Husalf

Re: Möt Hattarna och Spelledarna

Post by Gaya »

LooneyLynn wrote:Vad heter du (förnamn)?

Karin. Fast jag brukar lystra till Gaya också.

Hur gammal är du?

Tjugotvå och ett halvt! (Mental ålder: fem)

Vad skulle du vilja ha för smeknamn?

Jag trivs rätt bra med Gaya...

Var fick du ditt namn på SH ifrån?

Få seee nu... Året var 2001, och jag brukade hänga på ett litet amerikanskt Hogwarts-RP... en dag så skickade en av de andra medlemmarna en länk till mig till en alvnamns-generator, och från denna generator fick jag namned Gayahithwen. Först använde jag det som efternamn på en karaktär, men när rollspelet rann ut i sanden och jag började fangirla Sagan om Ringen istället för Harry Potter så började jag hänga på en LotR-sida, där jag bestämde mig för att använda Gayahithwen som mitt smeknamn. Rätt snart började dock folk kalla mig för bara Gaya, eftersom den fulla versionen är alldeles för lång för att använda i dagligt tal, och så hade jag ett ordentligt smeknamn, som jag använder så mycket jag kan. :)

Hur länge har du varit medlem på SH?

Sedan juni 2005. Fast jag har inte varit aktiv hela tiden...

Har du haft avbildat någon/några av dina karaktärer från någon i verkligheten?

Nix.

Har du en favorit karaktär, av alla som finns på SH?

Av mina egna karaktärer gillar jag nog Azrael bäst, av alla andra... hm. Enda jag kan komma på som kan förtjäna epitetet är nog Leffes Xanthia Giblin. :)

Om du fick vara en karaktär, vem skulle du vara?

Jag vill inte vara någon av mina karaktärer... men om jag var tvungen att välja en skulle jag nog vara Taichen, för han har trevligast liv. :P

Om du skulle vara tillsammans med en karaktär på SH, vem skulle det vara?

Uh. Ingen? Eller Proteus, kaaaanske. :P

Vem är din favoritkaraktär i Harry potter böckerna?

Hermione eller Luna, kanske?

Vad är ditt drömyrke?

Författare. Fast det är svårt att utbilda sig till det, så mitt första mål är att bli lärare.

Varför just detta yrke?

Jag tycker om att skriva, och lära mig saker, och dela med mig av det jag lär mig till andra (detta svaret fungerar bra för båda yrken).

Vem är din favoritskådespelare?

Just nu ska jag nog säga Hugh Laurie.

Har du en förebild, i så fall vem?

Min mamma, eftersom hon gjorde så mycket coola saker.

Är du gift/ har en pojkvän eller flickvän/ sambo?

Nej.

Hur ser din familj ut?

Jag, pappa och min lillebror (21). I viss mån också pappas flickvän.

Hur ser din dröm ut?

Min dröm går ut på att samla alla människor jag gillar på en ö någonstans lite söderöver, bygga lite trevliga hus för oss att bo i, med alla bekvämligheter (inklusive internet), och ett riktigt bra bibliotek också... och så ska det finnas alla möjliga coola saker, jag skrev ner allt någon gång....

Hur tror du att din boggart skulle se ut?

Någon nära person, död.

Hur tror du din patronus skulle se ut?

Jag har ingen aning. En katt?

Vilket är ditt favoritland?

Sverige, för det mesta.

Vilket är ditt favoritdjur?

Katt! :D

Vilket är ditt favoritord?

Ludicrous.

Vilket var/är ditt favoritämne?

Engelska.

Vad lyssnar du på för sorts musik?

J-pop, 80-tals pop/rock...

Vad för band/artister lyssnar du på?

Morning Musume... allt möjligt. :P

Vad är din favoritbok?

Just nu, Howl's Moving Castle.

Vad ville du arbeta med som yngre?

När jag var åtta år var jag säker på att jag skulle bli arkeolog. ;)

Vad är din favoritfärg?

Blå, röd, rosa... :P

Vad är din favoriträtt?

Flygande Jakob.

Vad får dig att gråta?

Allt möjligt.

Vad får dig skratta åt?

Fåniga saker.

Vad får dig att le?

Snälla människor.

Vad gör dig äcklad?

Äckliga saker. :P

Finns det något du hatar?

Politik.

Finns det något du älskar?

Språk.

Om du fick bo var du ville, var skulle du bo?

Månen.

Om du fick önska dig en sak, vad skulle du önska?

Fred på jorden. Alternativt ovan nämnda dröm om att samla alla jag gillar på en avlägsen ö...

Om du fick ändra en sak på hela din kropp, vad skulle du ändra?

Formen. :P

Om du skulle uppfinna något, vad skulle det vara?

Teleportation.

Om du fick ändra en sak på jorden, vad skulle det vara?

Hur resurserna fördelas. Om inte ett par stycken la beslag på allting kunde alla människor ha tillräckligt...

Om du fick en miljon, vad skulle du göra med pengarna?

Betala skulder, sätta in i något vettigt sparande, och börja plugga igen. Antagligen köpa en laptop också.

Om du hade en kraft, vad tror du det skulle vara för en?

Om jag fick välja vad jag ville skulle jag vilja ha förmågan att göra folk lyckliga. Om alla är lyckliga skulle nog världen vara bra mycket bättre...

Om du fick byta namn, vad skulle du heta då?

Vill nog inte byta namn, fast kanske lägga till Gaya till mina andra namn.

Om du fick vara vem som helst för en dag, vem skulle du vara?

Jag tror alla har sina egna problem, så även om jag inte alltid trivs med mitt eget liv så vill jag nog inte byta bort det heller.

Hur tror du världen ser ut om hundra år?

Flygande bilar!! :D

Ginny96 wrote:Om ni har skrivit en egen bakrund till en karaktär, skickar ni den då till er själva ( :look ) eller till någon av de andra hattarna, eller vad?

Skickar den till den andra hatten. Om Shet inte skulle finnas tillgänglig skulle jag skicka den till SL istället... :)

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Traxy »

Vad heter du (förnamn)? Sofia / Traxy
Hur gammal är du? 26
Vad skulle du vilja ha för smeknamn? Lystrar redan till Traxy, därför jag lade till det som förnamn. :P
Var fick du ditt namn på SH ifrån? Det är en förkortning av Doctor TraX som var mitt nick på CHATphiles när jag gick med där 1996.
Hur länge har du varit medlem på SH? Sedan typ 23:44 den 16:e april 2004, om jag inte missminner mig, då jag sade något i stil med "Tänk om det fanns ett VVT fast på Hogwarts, det vore kul" i VVTs off-kanal. :B Och på den vägen är det.
Har du haft avbildat någon/några av dina karaktärer från någon i verkligheten? Zoe är väldigt mycket baserad på mig själv.
Har du en favoritkaraktär, av alla som finns på SH? För att inte nämna någon av mina egna för en gångs skull: Merula Autumn, Augustus Pinner, Cobb Webb & Taichen Wu.
Om du fick vara en karaktär, vem skulle du vara? Maggie. a) Jeflar vad jag skulle se bra ut, b) jag skulle vara irländska, c) jag skulle vara en fena på astronomi och historia, d) jag skulle vara ihop med Eamonn Sheridan. :love
Om du skulle vara tillsammans med en karaktär på SH, vem skulle det vara? Bortsett från Eamonn, menar du? :look Annars är jag lite svag för Logan Sand av någon anledning. Och Sanjeev.
Vem är din favoritkaraktär i Harry Potter-böckerna? Remus Lupin. Om jag tvekade innan så har en omläsning av dem definitivt fått mig att förälska mig i den karaktären. Sedan blev jag ganska såld på honom första gången jag såg HP3-filmen för några år sedan (trots en horribelt avtändande snorbroms!), menneh... :look
Vad är ditt drömyrke? Författare, I guess.
Varför just detta yrke? Det är det jag velat bli längst och skrivande är det enda jag inte skulle kunna klara mig utan.
Vem är din favoritskådespelare? Sam Neill. (Duuh?) Klassar inte Ken Olin som favoritskådis, snarare favoritögongodis... ;)
Har du en förebild, i så fall vem? Douglas Adams.
Är du gift/ har en pojkvän eller flickvän/ sambo? Sedan slutet av april i år är jag gift med min engelsman. :)
Hur ser din familj ut? Två storasystrar & två föräldrar hemma i Sverige, en make och en katt här i England.
Hur ser din dröm ut? Det ändrar sig flera gånger varje sömncykel! :D
Hur tror du att din boggart skulle se ut? Som en älskad familjemedlem som dött. Detta inkluderar i allra högsta grad Daisy... eller ja, frågan är om det inte är henne den skulle visa sig som först och sedan som en familjemedlem.
Hur tror du din patronus skulle se ut? Frestad att säga elefant här. Har jag otur ser den ut som en spindel. >_<
Vilket är ditt favoritland? Irland.
Vilket är ditt favoritdjur? Katter. Underbart visa personer, som dessutom är mysiga att kela med. En katt som spinner i knät... aww. :love Eh, annars är jag tokfrälst i elefanter också.
Vilket är ditt favoritord? Supercalifragilisticexpialidocious, vilket enligt definitionen i Disneyfilmen från 1964 passar utmärkt här.
Vilket var/är ditt favoritämne? Tror aldrig jag riktigt hade något när jag gick i skolan, mer än att jag var bäst på engelska... men det gjorde ju liksom inte att jag föredrog att läsa det ämnet. På gymnasiet var det solklart Ljudmedia. \o/
Vad lyssnar du på för sorts musik? Väldigt varierat. Beror oftast mer på låten i sig än på en specifik genre. Om jag ska välja de genrer jag föredrar så ingår oldies (50-60-tal), 70-tal, 80-tal, eurodisco och traditionell irländsk folkmusik.
Vad för band/artister lyssnar du på? Modern Talking, Thomas Anders, ABBA, Texas, Blue System, The Dubliners, m.fl.
Vad är din favoritbok? "Sagan om Drakens Återkomst"-serien av Robert Jordan, allt som Douglas Adams lyckades prestera, HP-serien och trots att den är lite överdriven så måste jag nästan börja räkna in Charlotte Brontës "Jane Eyre" här. När jag fått läsa om "Stolthet och fördom" av Jane Austen så kanske jag lägger till den också...
Vad ville du arbeta med som yngre? Allt från pilot till orakel eller terrorist.
Vad är din favoritfärg? Grönt och blått, så måste jag välja en säger jag rött. Brunt är inte helt oävet heller.
Vad är din favoriträtt? Vet inte riktigt, men t.ex. Thai Green/Red Curry är väldigt gott.
Vad får dig att gråta? Varierar. Behöver inte vara sorgliga saker, ens.
Vad får dig att skratta? Russel Howard. Senast i detta: http://uk.youtube.com/watch?v=W9EvdbOjpQE
Vad får dig att le? Djur. Romantik.
Vad gör dig äcklad? Larver! Och då menar jag inte såna där långsamma saker som ålar sig framåt i en båge, utan äckliga f***ing MAGGOTS!
Finns det något du hatar? Djurförsök. Därför bojkottar jag märken som produceras av Procter & Gamble.
Finns det något du älskar? Många saker. :)
Om du fick bo var du ville, var skulle du bo? På landet. Antingen ute i skogen i Sverige eller någonstans på landsbygden i England, Skottland eller Irland.
Om du fick önska dig en sak, vad skulle du önska? Just nu - att jag inte var förkyld längre. :P
Om du fick ändra en sak på hela din kropp, vad skulle du ändra? Säger som föregående talare: Formen. :P
Om du skulle uppfinna något, vad skulle det vara? Vet inte riktigt.
Om du fick ändra en sak på jorden, vad skulle det vara? Avskaffa pengar.
Om du fick en miljon, vad skulle du göra med pengarna? Betala av mitt studielån och betala av lånet på huset.
Om du hade en kraft, vad tror du det skulle vara för en? Flyga vore kul.
Om du fick byta namn, vad skulle du heta då? Jag kan inte ens bestämma mig för en pseudonym som passar, så... :P
Om du fick vara vem som helst för en dag, vem skulle du vara? Daisy. Vore kul att se hur det är att vara katt.
Hur tror du världen ser ut om hundra år? Förhoppningsvis bättre än den ser ut nu... och att vi fortfarande är här (mänskligheten alltså).

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Angfiel »

Hjälp så roligt, massor att besvara också jue!
Hur kommer det sig att badanka är ett återkommande ord på Sh?
Eftersom badankor är söta och så otroligt roliga att leka med förstås. Ja och för att Shetani är en mycket konstig människa också men främst tror jag det är för att folk ska ha något att undra över :P

Vilken är den snyggaste badankan ni vet?
Image It’s just so BIIIIG!

Vad är det som är så bra med kanelbullar? (Liksom, Hey, dem innehåller ingen choklad! )
De är goda och man kan baka dem själv och de har kanel i sig och de har till och med en helt egen dag tillägnade dem (sen att idag är äggets dag kan ju glömmas bort däremot :look ) men kanelbullar rocks, och jag slår vad om att man kan baka kanelbullar med choklad i dem också… *börjar dreggla lite smått*

Vilken av era tår gillar ni bäst?
Måste nog bli den största av dem, stortån. Nu gillar jag iofs inte fötter så mycket men utan stortån skulle man ramla omkull och inte ha balanssinne så jag tycker om den för rent funktionella skäl.. and you can wiggle it around!

Favoritbok?
Den trettonde historien! En bok som jag läste i sommar och som jag bara älskar till döds. Sedan är det ju inte mycket som kan slå Harry Potter men det kändes så uppenbart att säga :P

Om ni var tvungen att mörda en karaktär, vilket sätt skulle ni tycka vara roligast?
Jag skulle nog välja någon Quidditcholycka, för det är ganska roligt sätt att dö på och troligt dessutom. Annars skulle den nog få kvävas av någon magisk ört eller förgiftas eller varför inte få någon obotbar sjukdom eller… ehm… jag har nog tänkt lite för mycket på sånt här :look

Favoritsmiley av dem på SH?
Hmm den jag använder allra mest är absolut utan tvekan :look men den jag tycker bäst om måste nog bli :komsi

Om ni fick uppleva en av era loggar IRL, vilken skulle det vara då?
Inte någon med Willy Nice var min första reaktion… men hmm jag skulle nog ta någon med Merula och Fisken eftersom Fisken ser ut som Snape ungefär *dreggel* och för att Merula ska hångla på honom och fick jag vara Merula då som hånglar på Fisken skulle jag vara en lycklig människa i resten av mitt liv :fluff

Vem i HP-filmerna skulle ni vilja spela?
Den jag skulle vilja spela är nog Harry själv, han är med mest och jag tycker om honom mer och mer ju fler gånger jag läste böckerna men eftersom jag är tjej senast jag kollade och inte ser ett dyft ut som Harry skulle det nog vara ganska omöjligt, men man kan ju alltid drömma.

Största rädsla?
Spindlar, utan tvekan. Fast jag försöker jobba bort det genom att ta i mindre spindlar och gå nära stora spindlar. Funkar faktiskt ganska bra. Sen gillar jag inte höjder heller men det är inte lika farligt.

Vilken av era egenskaper är mest Mary-Sueig?
Enligt Shet är det att jag alltid känner att jag måste klara av allt själv utan att ta hjälp av någon, fast jag vet inte om jag håller med, det är nog att jag är så sjukt snygg att ingen kommer ens i närheten :look

Larvigaste, knäppaste, jobbigaste (elr liknande) ord ni använt regelbundet?
Liksom. Jag stör mig själv ibland när jag använder det och jag kan verkligen inte sluta. Det är hemskt!

Om ni fick äta upp någon, vem skulle ni vilja äta och varför? (Och ja, man måste äta någon )
Jag skulle inte vilja äta upp någon alls men om jag var tvungen skulle jag äta upp någon hemsk politisk ledare typ Bush eller Usama eller liknande så att man blir av med dem… men de smakar säker jätteäckligt >.<

Uddaste smeknamn ever?
Tror att Leffe borde räknas till dem faktiskt…

Varför har bananer skal?
För att Gud är gudomlig förstås, det trodde jag alla visste :P
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6147265716

Har ni någon gång råkat stava fel i ett svarsbrev, som sedan blivit nämnt av personen som skickat in bakgrunden?
Tror inte det…

Är det vanligt att människor tjatar på er?
Från början var det väldigt vanligt men inte så mycket nu för tiden, nu får jag mest pikar från folk om att jag är seg och dålig och det händer ganska ofta att jag får reda på att folk snackar om mig bakom ryggen istället för att tjata rakt ut till mig eller säga det till mig personligen. Fick jag välja skulle jag nog hellre ha folk som öppet tjatade på mig…

Brinner ett hus upp eller ned? (:Look)
Det brinner upp om man startar elden på bottenvåningen och brinner ner om man startar den på taket, såklart.

Vem tror ni skulle vinna i en strid mellan vampyrer och trollkarlar?
Trollkarlar såklart, de kan skapa solljus och poff så skulle alla vampyrer dödens dö. Sedan så skulle iofs vampyrer kunna skapa fler vampyrer genom att bita vanligt folk och det kan ju inte trollkarlar göra men jag tror ändå på att trollkarlarna klarar av vampyrerna i det långa loppet.

Är det helt totalt säkert att ni inte är tokläskiga monster
Helt säker kan man inte vara :P Fast jag bits faktiskt inte så du kan lugna dig med det iaf.

Om ni fick vara monster, vilket sorts monster skulle ni vilja vara?
KAKMONSTRET!
Image

Vilka vinner i myrornas krig?
Jag tycker alltid att det är de vita som håller på att vinna… vet inte varför…

Vad är det bästa med att vara spelledare? (förutom att man får bossa runt alla )
Hmm svårt, det är kul att få vara med och bestämma en massa saker men som TraXy sa, det tråkiga blir ju att man har så mycket att göra hela tiden att man inte har så mycket tid över till att ha kul med sina karaktärer som de flesta andra har. Sedan är det sjukt trist när folk tar på sig att göra saker men sedan aldrig kommer till skott att göra dem… men som sagt nu var det frågan om det som var bäst och det skulle nog kunna vara att man hela tiden har full insyn i allt som händer och att folk förhoppningsvis ser en som en person som kan svara på frågor och sånt.

Var ligger hemligheternas kammare?
I mitt sovrum… eller var det mitt sovrum som låg i HK? Jag kommer aldrig ihåg skillnaden :P

Hur många nya ämnen/inlägg per vecka dyker det upp i HK?
Jag skulle säga genomsnittligt en ca 1 i veckan just nu men när det är som värst kan det dyka upp 4 per dag. Det beror på hur mycket som vi får in från medlemmar om förfrågningar och hur mycket grejjor som pågår just då på rollspelet i stort.

Kanelbullar eller badankor? (ni skulle bara våga svara fel!)
Kanelbullar! De kan man äta, och hur underbara badankor än är går de inte at mumsa i sig… såvida de inte är gjorde i choklad och om det är fallet så är jag rädd att badankorna vinner :look

Vad heter du (förnamn)?
Marit (yes it’s a girl :P)

Hur gammal är du?
25 år men får fortfarande visa legitimation på systemet, woho

Snyggingen, Gudinnan, Den underbaraste människan på jorden osv. Inte så mycket begärt om du frågar mig ;)

Det är en kombination av Angel och Field, de tre första i Angel och de fyra första i Field = Angfiel. Angel Field var min första karaktär på SH så jag ville ha nått som påminde mig om det. Hur det sen blev till Leffe orkar jag inte ens gå in på…

Nästan sen det startades. Det sattes igång i april och jag gick med i slutet av maj, vet att jag fick Angel godkänd ganska lagomt till min födelsedag den 27:e maj. Så massor med år nu.

Njä, eller Angel tror jag att jag tog lite från mig men efter bara ett tag blev hon så olik mig att jag slutade tänka på likheterna där sedan är jag övertygad om att alla mina karaktärer har en del av mig själv i dem, men tror inte jag tänkt på andra när jag skapat dem. Inte medvetet i så fall.

Oj det har jag säkert men det är så himla många… fast jag är nog mest förtjust i… jag menar den jag gillar mest är… nä jag kan inte ranka dem, fast givetvis tror jag många är lite partiska till sina egna karaktärer men jag kan inte välja någon där heller, jag gillar alla. Jag har väldigt lätt för att tycka om karaktärer…

Merula, hon kan se in i framtiden, hon skrämmer livet ur folk OCH hon får hångla på Fisken som ser ut som Snape… kan det bli mycket bättre än så?

Svårt, Avery är snygg, Leo är badboy.. sen finns det många snygga lärare, Kostas, Pimpen, Cliff… fast jag tror inte jag passar ihop med någon av dem men jag väljer Avery tror jag eftersom flest av mina karaktärer är småkära i honom så det måste ju betyda något :P

:look Gissa? Ganska uppenbart kanske att jag har Snape som den jag avgudar över allt annat. Jag har en katt som heter Snape också, och kort på Alan Rickman inramat och… ehm tror inte vi ska nämna den tredje bilden jag har på honom :look

Vad är ditt drömyrke? Varför just detta yrke?
Lärare borde jag ju säga eftersom det är det som jag utbildar mig till och det är något jag absolut tycker att hur kul som helst men jag tror att det jag skulle vilja göra mest av allt är att skriva, så författare säger jag nog ändå. Då kan man planera sina dagar som man vill och skriva hela dagarna, tror iofs det är sjukt jobbigt också men det slår ett åtta till fem jobb anyday.

Alan Rickman, surprise! Sen tycker jag om Drew Barrymore också, och en himla stor drös med andra.

Min mamma är min största förebild eftersom hon är cool och duktig på typ allt.

Nope jag är singel. Någon som är intresserad? ;)

Hur ser din familj ut?
Mamma, Pappa och storebror som närmsta familjen fast jag bor inte hemma längre så den familjen jag bor med är bara mig själv och min kissekatt Snape.

Hur ser din dröm ut?
*censurerat svar*
:look

Utan tvekan en gigantisk spindel precis som Ron får… urk *ryser*

Jag tror att det skulle vara en katt eftersom jag haft katter hela mitt liv och känner mig bekväm med dem.

Nepal, vet inte varför, jag fick för mig att det var det coolaste landet någonsin när jag var liten fr de hade en rolig flagga och jag håller mig till den villfarelsen.

Katt och Hästar tycker jag också om, och hundar och marsvin och råttor och… osv osv

Supercalifragilisticexpialidocius, fast jag använder det inte så ofta.

Religion och Historia, det är därför jag ska bli lärare i dem :)

Allt. Jag tycker om det mesta som har en rytm och en del som inte har det till och med.

Oj de är så många så jag vet inte om jag kan lista alla, men jag tycker för närvarande om Mika väldigt mycket och så är jag inne en RixFM-fas där det blir en del mainstream.

Vad är din favoritbok?
(för att ge ett annat svar än där uppe) Harry Potter-böckerna och för att vara exakt Fenixordern. Den tycker jag nog är min favorit även om den inte är den bästa jag någonsin läst.

Jag ville vara delfinskötare, författare och lärare.

Vad är din favoritfärg?
Rosa! Fast jag avskyr hur mycket media och folk försöker få rosa till en äcklig färg. Fine att Umbrigde gör allt för att få folk att hata rosa men att reklam för ”3” också ska hålla på är hemskt. ”Den finns i vit och rosa” på värsta dialekten någonsin *ryser* Våga älska ROSA!

Vad är din favoriträtt?
Mammas kycklinggryta och Sushi!

Vad får dig att gråta?
Sårande kommentarer och sorgliga filmer/böcker.

Vad får dig skratta åt?
Brittisk humor, Björn Gustavsson, Jeff Dunham osv.

Vad får dig att le?
Snälla kommentarer, uppskattning, min kissekatt, solen, fina figurer i molnen, en utslagen ros… ehmm ja det är en hel del som får mig att le faktiskt. Jag brukar le för det mesta.

Vad gör dig äcklad?
Spyor, det finns inget värre… jag ryser bara jag tänker på det.

Ja absolut, det finns både människor, företeelser och saker jag hatar.

Jepp det finns massor med saker jag älskar.

I ett gigantiskt slott i Skottland (ja visst om Hogwarts fanns att välja på så tar jag det)

Antar att jag borde ta fred på jorden men om jag får vara självisk så önskar jag mig själv tonvis med pengar. Pengar kan inte göra en lycklig men det är att bra steg på vägen :look

Min vikt (sneaky va, jag fick det till en grej :P ) Mest för min hälsas skull men också för att jag gärna skulle vilja köpa normala storlekar på kläderna.

En ljugomat. Den skulle sitta i mitt öra och så skulle den låta på nått visst sätt om folk ljög, skulle vara otroligt bra ibland och säkerligen jobbigt ibland, men coolt också.

Svält. Krig också men att folk svälter är snäppet värre tycker jag, så hemskt om alla stackars barn som långsamt lider till döds.

Betala av min studieskuld, ge mamma och pappa en stor del av summan och lägga resen i en personlig tränare. Sedan tror jag alla pengar skulle vara slut.

Jag skulle nog kunna stoppa tiden. Tänk vad trevligt att kunna stoppa alla andras tid och sedan kunna göra massor med saker medan tiden stod stilla och så poff så skulle tiden gå igång igen och jag hade hunnit göra massor med saker. Problemet är om jag skulle åldras snabbare än andra då eftersom jag åldras trots att tiden står stilla för andra men eftersom den är min krat bestämmer jag att jag inte heller blir äldre så det så :P

Vanja, min pappa ville döpa mig till det och jag har alltid tyckt om det eller Elisabeth för det är också ett mycket fint namn.

Usama Bin Ladin för då skulle jag kunna hoppa fram ur grottan och säga till alla att terrorism är fel och att vi ska älska varandra istället.

Jag tror att den ser ut ungefär som idag fast vi har fler tekniska saker för oss och människorna tror jag mår sämre eftersom de är stressade och arbetslösa… eller jag menar att alla är glada och flyter runt på rosa moln *nickar* Dumt med pessimism egentligen.

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Angfiel »

Vilket är ditt favoritord? Supercalifragilisticexpialidocious, vilket enligt definitionen i Disneyfilmen från 1964 passar utmärkt här.

OMG! Jag hade inte ens läst det innan *gosar ner TraXy för att det är så roligt sammanträffande*

Gaya
Husalf
Husalf

Post by Gaya »

Supercalifragilisticexpialidocious: http://www.nbc.com/Saturday_Night_Live/ ... ns/727503/

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Traxy »

*gosa Leffe* Två själar och en tanke! :D

Men ja, jag visste inte vad jag skulle säga och det ordet är "what you say when you don't know what to say" enligt Wikipedia, så... ;)

Safir
Husalf
Husalf

Post by Safir »

Shetani wrote:
MeMyselfandI wrote:6. Om ni var tvungen att mörda en karaktär, vilket sätt skulle ni tycka vara roligast?
*blir undanknuffad av Takeshi* April Conant, på vilket sätt som helst! *Motar undan TK* Ehm... det här är nog fel forum att svara på den frågan...
Hmmm, jag borde läsa i alla trådar oftare... :p

Men när jag är här så ska jag passa på att ställa en fråga också då... På grund av anledning, så att säga...
SL:
Har det hänt att ni, trots att båda spelare varit med på det, nekat en spelare att döda annan spelares karaktär? Eller ogilltigförklarat spel där en karaktär har dödats?

(Nej Shet! TK får inte döda April! Hon är ju den enda som, än så länge, har en klart utstakad framtid av mina karaktärer! Och i den ingår inte att gå en för tidig död till mötes)! :p

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Angfiel »

Ja det har vi gjort. Vi har nekat när folk velat döda karaktärer och vi har ogiltigförklarat minst ett spel där en karaktär dog, men det var iofs för att de inte hade tillstånd to begin with.

Så det händer, men det är ju inte som att vi göra det på pin tji, har man en bra anledning brukar det funka. Sedan är vi betydligt hårdare när det gäller elever som trillar av pin eftersom det är ovanligare än om säg en gammal magikervärldskaraktär dör. Sedan är vi nog hårdare på ansökningar där någon annan ska döda personen än om det är en olycka eller liknande.

Monki
Husalf
Husalf

Post by Monki »

Både till hattar och spelledare :)

1. Hur skulle din drömlampa se ut?
2. Om du fick tala ett till språk flytande, which would it be?
3. Finns det något du tycker är riiiktigt irriterande?
4. Vilken tidning läser du oftast?
5. Vilken av dina karaktärer är den största Mary-Suen?
6. Nordpolen eller Sydpolen?
7. Vad tycker du om allt det här pratet om att människorna förstör miljön?
8. Har du någonsin vart vaken på natten och sovit på dagen under en längre tid?
9. Finns det någon sorts musik du inte klarar av att lyssna på?
10. Vad skulle du helst skriva ett inlägg med: näsan eller fötterna?

Hehe, hade inget bättre för mig... :p

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Angfiel »

Hihi fler frågor :D

1. Hur skulle din drömlampa se ut?
Hmm beror på rummet tror jag fast en gigantisk kristallkrona är ju aldrig fel... eller jo klart att det är fel i ett pyttelitet rum. Sedan tycker jag om alla rosa lampor... eller lampor som är lite retro och underliga... oj... jag verkar tycka om lampor :look

2. Om du fick tala ett till språk flytande, which would it be?
Japanska tror jag eftersom det är ett sådant språk som jag tror kommer växa på den internationella scenen. Hindi också möjligtvis men eftersom jag är biten av anime-pocky-jpop-vågen så får jag ta Japanska helt enkelt :P

3. Finns det något du tycker är riiiktigt irriterande?
Massor med saker! Jag blir väldigt irriterad av många saker, men det går över på typ fem minuter. Det är sådana löjliga saker som att folk inte kan städa efter sig i tvättstugan, att cyklister cyklar på gångvägar och att gånggängare går på cykelvägar, att det är så förbövelens svårt att få tag på bra HP-saker osv. Som sagt sånt där i vardagen som irriterar mig och sen när jag slutar tänker på det så är jag inte irriterad längre. Det gör ofta att många kan nog uppfatta mig som lite grinig vissa gånger om de bara möter mig när jag är lite irriterad. Jag skiljer alltså på riiiiktigt irriterad och förbannad :)

4. Vilken tidning läser du oftast?
PM. Vilket står för Pedagogiska Magasinet. Får hem den eftersom jag är lärarstudent och det står alltid massa kul spännande forskning och artiklar om läraryrket. Annars läser jag inte så mycket tidningar, har ingen jag prenumererar på... eller jo förresten Allt om Historia måste nog tävla med Pedagogiska Magasinet eftersom jag fått en prenumeration av pappa så den dimper ner i brevlådan titt som tätt. Det är en rolig tidning som tar upp Historia på ett lite annorlunda sätt.

5. Vilken av dina karaktärer är den största Mary-Suen?
Oj... det finns ju så många att välja på :look
Tror jag får dela upp det lite. Personlighetsmässigt måste det nästan bli Melvin Vellarvo. Det var inte meningen att han skulle vara det men han har blivit en slags övermänsklig Mary-Sue person som kan typ allt. Han är intelligent, är animagus, är svinduktig på legilimering, högstatus om så i ett annat land, har kontakter med massor av högt uppsatta folk och var med i fenixordern på den tiden... så ja han får kvalificeras in där. Det är nästan tur att han har sådana problem med att handskas med Cynric för att väga upp det lite. Utseendemässigt är det nog Proteus Pimley som beskrivs som den snygga adonis-guden som han är :look Svart långt hår som lockar sig bara en aning när det blir fuktigt, glittrande himmelsblå ögon, en lång och muskulös kropp, en rörlig tatuering som spelar på hans breda axlar, ett distinkt ärr tvärs genom ena ögonbrynet... :dreggel

6. Nordpolen eller Sydpolen?
Sydpolen. They have the penguins! :D

7. Vad tycker du om allt det här pratet om att människorna förstör miljön?
Ehm... tja det är väll bra att man pratar om det men om ingen faktiskt gör nått också så lär det ju inte vara så bra i längden. Om jag tror att människan förstör miljön? Absolut gör vi det. Nu skulle miljön förstöras bara av att djur lever på jorden men jag tror starkt på evolutionen som hade fått arbeta och jobbat ut hur den skulle överleva trots sånt. Nu kommer vi människor oc förstör för snabbt för att evolutionen ska kunna ha sin gilla gång... så ja bra att man pratar om det men bättre att man faktiskt gör nått åt det. Alla "domedags"-filmer kan jag dock gärna leva utan.

8. Har du någonsin vart vaken på natten och sovit på dagen under en längre tid?
Njae... vaken på natten har jag varit men jag har ändå varit tvungen att kliva upp och gått till skolan och sådana saker. Värst var väll på gymnasiet då jag sov kanske 2-3 timmar varje natt i genomsnitt. Det skulle jag inte orka nu, nu däckar jag om jag inte får sova mina 8 timmar per natt.

9. Finns det någon sorts musik du inte klarar av att lyssna på?
Death Metal. Det vill säga "hårdrock" där personerna mest skriker till något som jag tror att i alla fall de kallar för musik. Jag hör inte vad de säger.... fast fördelen måste vara att lyssnar man på sådan musik hela dagarna så borde man bli en bra förälder sen, man är så van vid skrik att en unge bredvid sängen inte är några som helst problem :tihi

10. Vad skulle du helst skriva ett inlägg med: näsan eller fötterna?
Fötterna. Lättare att se vad jag skriver även om det bara kommer bli "stortåsvalsen" :P

elvira
Spöke
Spöke

Post by elvira »

NU får ju jag svara! Yay :)

Vad heter du (förnamn)?
Hur gammal är du?
15
Jag vill inte ha något smeknamn.
Hmm..
Lite mindre än ett år.
Sarah Williams, min allra första är lite som jag, fast bara liiite.
Nej
Dobby! :love
Vad är ditt drömyrke?
Polischef
Varför just detta yrke?
Därför att det passar mej eller nåt?
Ingen aning
Ett antal personer i min närhet
Neru
Hur ser din familj ut?
Mamma, pappa, lillebror och hund.
Hur ser din dröm ut?
Ett lyckligt, 130 år långt liv!
Antagligen någon familjemedlem död...
Någon fågel kanske?
USA
Hund
Fränt
SO, svenska och idrott
Soul, gospel och jazz och radio
Regina Spektor, Norah Jones m.fl.
Vad är din favoritbok?
Harry Potter!
När jag var tre ville jag vara balettdansös på lina, sedan dess har det gått från lärare till vetrinär...
Vad är din favoritfärg?
Grön
Vad är din favoriträtt?
Rådjur, potatisgratäng och trattkantarellsås!
Vad får dig att gråta?
PMS, sorgliga filmer/böcker och PMS.
Vad får dig skratta åt?
Mycket.
Vad får dig att le?
Klantiga personer
Vad gör dig äcklad?
Spya
Ehh, ahh.
Jo
I USA, i en standvilla i Florida.
Lyckligt liv
Typ mina ögon och dess närliggande område.
FLygande bil ofc!
Ondskan
Antagen ge till mamma och pappa (fast lite sparar jag allt)
Förmågan att flyga
Typ Jessica kanske?
Angelina Jolie
Svart

Hur skulle din drömlampa se ut?
En osynlig som kommer från alla håll, typ.

Om du fick tala ett till språk flytande, which would it be?

Franska

Finns det något du tycker är riiiktigt irriterande?
Haha, det beror på när :look
Men typ personer som inte fattar när någon inte är kul längre, sen allmänt töntiga personer (ja, det är antagligen en dålig egenskap) och inbrottssäkra förpackningar.

Vilken tidning läser du oftast?
Närkes Allehanda och kanske någon härligt tjejig tidningen, typ FRIDA.

Vilken av dina karaktärer är den största Mary-Suen?
Jag har ju inte så många, men det får väl bli Sarah då. Smart, söt och snäll. :yuck

Nordpolen eller Sydpolen?

Jag tror jag tar poolen nära hotellet, den med utsikt över havet :look

Vad tycker du om allt det här pratet om att människorna förstör miljön?
Bra att folk får upp ögonen för dem, men lite överdrivet kanske.

Har du någonsin vart vaken på natten och sovit på dagen under en längre tid?
Nej

Vad skulle du helst skriva ett inlägg med: näsan eller fötterna?
Näsan, mer kontroll därva!

Silver
Spöke
Spöke

Post by Silver »

Här kommer lite av mina frågor:

1.Om du själv i IRL fick lov att vara en lärare på Hogwarts, i vilket ämne?
2.Har du någon gång ansökt efter en vän/kärlek till din karaktär men när du redab börjat rollspela märker du att karaktärerna inte passar ihop?
3.Gillar du i verkligheten kanelbullar? Svara ärligt!
4.Om du fick lov att byta namn till någon av dina karaktärers namn, vems namn skulle du ta?

Gaya
Husalf
Husalf

Post by Gaya »

Enda jag tror mig vara över huvud taget kvalificerad i på riktigt är väl latin, mugglarstudier eller mytologi. Om jag bara får välja helt fritt tror jag dock det skulle vara rätt skoj med Skötsel och Vård av Magiska Djur. :)
2.Har du någon gång ansökt efter en vän/kärlek till din karaktär men när du redab börjat rollspela märker du att karaktärerna inte passar ihop?
Inte vad jag kan minnas. Däremot har jag börjat ett spel en gång där vi hade kommit fram till att karaktärerna nog skulle avsky varandra när de träffades, och så började de gilla varandra istället. Det var skoj.
Jadå, det gör jag faktiskt. Åtminstone om de är ordentliga saker och inte såna där torra massproducerade saker.
4.Om du fick lov att byta namn till någon av dina karaktärers namn, vems namn skulle du ta?
Ja, jag är ju tjej, men jag har inte så många tjejkaraktärer. Är dock väldigt förtjus i Raiponce de la Tour, så jag skulle nog köra på det.

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Angfiel »

1. Om du själv i IRL fick lov att vara en lärare på Hogwarts, i vilket ämne?
Trollkonsthistoria! Jag skulle kämpa för att visa att det inte är ett tråkigt ämne. Piffa upp ämnet helt, eftersom historia inte är tråkigt, så det så :P

2. Har du någon gång ansökt efter en vän/kärlek till din karaktär men när du redan börjat rollspela märker du att karaktärerna inte passar ihop?
Nej, jag brukar inte söka upp kärlekar till mina karaktärer utan det faller sig ganska naturligt för dem... eller så skapas dem för att bli kära i någon och då är de ju som skapta för varandra :look

3. Gillar du i verkligheten kanelbullar? Svara ärligt!
Klart! Kanelbulle är supergott!

Jag kan göra det lätt för mig och ta Angelica eftersom jag heter det i andranamn och jag tycker om namnet meeeen jag skulle nog ta varianten av det namnet Angel eftersom det är mitt "artistnamn" som jag använder när jag målar tavlor. Efternamn tror jag nog att jag skulle ta Pimley... eller Vellarvo... hmm det är så många roliga. Strange är ju också ganska roligt... neeej Heart förstår. Ja det skulle jag heta! Angel Heart :tihi

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Traxy »

Om vi räknar med SH-ämnen: Reinkarnation, solklart!

Mjae. Jag brukar inte annonsera...

Självklart! Nybakta och hemmagjorda... <3

Det fick ju bli en flicka i så fall... och i så fall är det nog Maggie som står först i kön, tror jag. Maighréad, liksom. Squee!

Funa
Spöke
Spöke

Post by Funa »

Funa är nybliven hatt på SH och här är hennes svar på era frågor! :D

Vad heter du (förnamn)?
Fauna

Hur gammal är du?

28

Jag tog som bort det första a:et i Fauna, och då blev det Funa! :D Smart va???

Två år tror jag… :look

Ja, en gång gjorde jag det men den blev inte godkänd så nu ligger hon på is å fryser…

Nej

Kaidi Bays stora tabukärlek! :look
När Kaidi blir äldre då va!

Kaidi Bay när hon blir äldre!

Tonks

katt

Bajs

Historia

Jag ville arbeta som prinsessa väldigt länge

Vad är din favoritfärg?

Blå

Vad får dig att gråta?
Extreme home makeover!

Pengar, jag vill ha pengar i massor

Jag vill ha permanent hårborttagning på valda delar!

Jag skulle ta tillbaka miljön!

Köpa en lägenhet, fast då skulle jag ju inte ha nått kvar sedan… hum… Betala mina csn-skulder, plugga, skaffa körkort å resa istället kanske…

Kraften att förföra

Det kommer inte att finnas några män kvar, kvinnorna har nämligen lärt sig att reproducera sig själva vid det laget… :look

Vad är den vanligaste reaktionen när ni får in en riktigt n00b-bakgrund?
Snälla hjälp mig skriva snällt tillbaka till denna person så jag inte dödar han eller hennes fantasi för all framtid!

Är det vanligt att nybörjare inte skickar in en ny BG efter att ha fått underkänt första gången?
Jag vet inte ännu, jag hoppas inte det!

Finns det något som är väldigt dåligt med att vara sorteringshatt?
Jag är ständigt rädd! :look

Är det något som är väldigt bra med att vara sortetringhatt?
Det är kul att få läsa alla dessa texter, och få ta el av alla dessa fantasier och all fantastisk skrivarglädje. :D
Dessutom så hoppas jag att bli bättre själv på att skriva genom att analysera andras texter!
Sedan lär man sig alla regler på SH utantill, och det är ju bra va! :D

Vad är er favoritsysselsättning? (Förutom SH...)
Mecka med dockor!

Hur många bakgrunder får ni in på en vecka?

Hum, jag är ny hatt så jag har inte superkoll på det…

Om en person skriver en väldigt dålig bakgrund (=det bästa den personen kan) brukar ni godkänna den ändå, efter ett tag när den personen har fixat allt som "påpekades" även om det är urkasst skrivet?
Ja, alla ligger på olika nivåer. Vi försöker hjälpa folk på den nivån de befinner sig på…

Vad gör ni om en person kopierar en annans bakgrund, som redan är godkänd, och säger att det är ens egna?
Då skulle jag diska det med di andra små hattarna under vilda tjut, och sedan förklara för skribenten att detta är en kopia…

Brukar ni få in många klagomål på att ens karaktär har hamnat i "fel" elevhem, och i så fall vilket elevhem är vanligast att folk klagar på?
Nja, det har inte hänt mig ännu!

Hur kommer det sig att badanka är ett återkommande ord på Sh?

Jag vet inte, det var före min tid!

Vilken är den snyggaste badankan ni vet?
Image

Vilken av era tår gillar ni bäst?
Lilltån är söt!

Favoritsmiley av dem på SH?

Om ni fick uppleva en av era loggar IRL, vilken skulle det vara då?

En av Myra Flynns lektioner

Vem i HP-filmerna skulle ni vilja spela?
Tonks

Brinner ett hus upp eller ned? (:Look)
Jag tänker mig att det brinner ner… hum, knivig fråga.

Vem tror ni skulle vinna i en strid mellan vampyrer och trollkarlar?

Trollkarlar, givetvis. Men om häxorna fick vara med så skulle givetvis dem vinna! :P

Är det helt totalt säkert att ni inte är tokläskiga monster
Nope, givetvis är jag ett monster, en gång i månaden… PMS-monstret!

Om ni fick vara monster, vilket sorts monster skulle ni vilja vara?
Image

Hur ställer sig hattarna till kemi?
Det är ganska trist, för jag fattar inte så mycket av det! :look

Vilka vinner i myrornas krig?
De svarta myrorna, när man stänger av tv:n såklart!

Hur skulle din drömlampa se ut?
Image
Och den skulle hänga i badrummet. Jag har alltid velat ha en kristallslampa i badrummet!

Om du fick tala ett till språk flytande, which would it be?

Persiska vore kul att kunna kanske…

Vilken tidning läser du oftast?
DN

Vilken av dina karaktärer är den största Mary-Suen?
Hum, you tell me!
Nagini kanske, fast hon blev ju inte godkänd va! :look

Nordpolen eller Sydpolen?
Sydpolen

Vad tycker du om allt det här pratet om att människorna förstör miljön?
Det är viktigt snack, men jag tror tyvärr att det redan är för sent!

Har du någonsin vart vaken på natten och sovit på dagen under en längre tid?
Yes!

Finns det någon sorts musik du inte klarar av att lyssna på?
Dansbandsmusik kanske…

Vad skulle du helst skriva ett inlägg med: näsan eller fötterna?
Fötterna, för det skulle vara ascoolt att kunna skriva med fötterna, eller typ sy med fötterna, eller typ virka med fötterna….

Om du själv i IRL fick lov att vara en lärare på Hogwarts, i vilket ämne?
Örtlära såklart! :D

Gillar du i verkligheten kanelbullar? Svara ärligt!
Jupps, det gör jag väl… Fast dem ska vara nybakta och man ska dricka mjölk till! :D

Om du fick lov att byta namn till någon av dina karaktärers namn, vems namn skulle du ta?
Lara är snyggt! :D

Juicey
Spöke
Spöke

Post by Juicey »

Hejsan :]
Här kommer lite frågor till både hattar och spelledare:

1. Har ni någonsin blivit så irriterad på en karaktär i en bok att ni slängde boken i väggen/skrek rakt ut/osv?
2. Om ni fick skriva om ett kapitel i femte HP-boken, vilket kapitel och varför?
3. Har ni någonsin sprungit ut från en biosalong under filmens gång?
4. Finns det någon ni känner som ni är övertygade om är en ond person från någon bok/film?
5. Vad är ert favorit(och hat :look)godis? Varför?
6. Är ni rädda för tandläkare?
7. Har ni någonsin funderat att hoppa ut ur ett fönster bara för att pröva det? (Ett högt upp, alltså)
8. Har ni skrattat så att ni ramlat ner från stolen?

Ehm. :]]

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Angfiel »

1. Har ni någonsin blivit så irriterad på en karaktär i en bok att ni slängde boken i väggen/skrek rakt ut/osv?
Jadå många gånger har det hänt. En hel del gånger medan jag läste genom Millennium-serien då jag blev sjukligt frustrerad på båda Lisbeth och Mikael, författaren och annat under vägens gång (helt underbara böcker! <3 ) Sen har det nog hänt några gånger när jag läste HP också och lite andra böcker.

2. Om ni fick skriva om ett kapitel i femte HP-boken, vilket kapitel och varför?
:look Tja nu tycker ju jag att det finns alldeles för lite barnförbjudet material i böckerna, speciellt mellan två vissa personer som jag är lite förtjusta i :look så det får bli tantsnusk för hela slanten :look

3. Har ni någonsin sprungit ut från en biosalong under filmens gång?
Njae det har jag nog inte, men några gånger har jag velat för att filmen varit så dålig. Fast har jag betalat så ser jag hela, så snål är jag ;)

4. Finns det någon ni känner som ni är övertygade om är en ond person från någon bok/film?
Alla ondingar? Eller du kanske menar någon som är god fast jag tror är ond? Well kan ju säga Erika Berger från Millennium-serien då eftersom jag inte tycker om henne så hon får vara ond, ond, OND! :look

5. Vad är ert favorit(och hat :look)godis? Varför?

Favorit är choklad och sura godisar eftersom de är goda och hat är Lakrits för att det är äckligt! Grymt äckligt faktiskt, urk!

6. Är ni rädda för tandläkare?
Ja det är klart, de är ju läskiga! Fast jag har två kompisar vars pappor är tandläkare så jag kanske inte borde tycka de är läskiga... men det är de!

7. Har ni någonsin funderat att hoppa ut ur ett fönster bara för att pröva det? (Ett högt upp, alltså)
Ehm... ja... alltså tvångstankar som i "undra hur det vore att öppna dörren till bilen på motorvägen" eller "om jag kastar ner min väska i sjön hur lång tid tar det innan den sjunker" och sådana saker flyger genom mitt huvud ofta. Så fort jag satt mig i ett klassrum så måste jag kolla vart alla lampor är så att jag ser vilka som dör om de ramlar ner exempelvis :look Yes jag är ganska störd ibland.

8. Har ni skrattat så att ni ramlat ner från stolen?
Njae, men jag har ramlat av soffan och sängen :)

Foxears
Husalf
Husalf

Post by Foxears »

Angfiel wrote:7. Har ni någonsin funderat att hoppa ut ur ett fönster bara för att pröva det? (Ett högt upp, alltså)
Ehm... ja... alltså tvångstankar som i "undra hur det vore att öppna dörren till bilen på motorvägen" eller "om jag kastar ner min väska i sjön hur lång tid tar det innan den sjunker" och sådana saker flyger genom mitt huvud ofta. Så fort jag satt mig i ett klassrum så måste jag kolla vart alla lampor är så att jag ser vilka som dör om de ramlar ner exempelvis :look Yes jag är ganska störd ibland.

Du är inte störd, du är helt normal :look

elvira
Spöke
Spöke

Post by elvira »

Om du själv i IRL fick lov att vara en lärare på Hogwarts, i vilket ämne? Något praktiskt ämne, Förvandlingskonst tror jag :)
Har du någon gång ansökt efter en vän/kärlek till din karaktär men när du redab börjat rollspela märker du att karaktärerna inte passar ihop? Jo, det har nog hänt.
Gillar du i verkligheten kanelbullar? Svara ärligt! Nej, jag avgudar kanelbullar!
Om du fick lov att byta namn till någon av dina karaktärers namn, vems namn skulle du ta? Nej, jag gillar mitt namn :)

Har ni någonsin blivit så irriterad på en karaktär i en bok att ni slängde boken i väggen/skrek rakt ut/osv? Nej, men jag har nog gråtit en skvätt :)
Om ni fick skriva om ett kapitel i femte HP-boken, vilket kapitel och varför? Kanske när Harry och Cho är på café, det är så pinsamt.
Har ni någonsin sprungit ut från en biosalong under filmens gång? Bara för att gå på toa eller köpa godis.
Finns det någon ni känner som ni är övertygade om är en ond person från någon bok/film? Jo, det gör det väl...
Vad är ert favorit(och hat )godis? Varför? Elvira <3 polly, mörk choklad, gummibjörnar & såna där båtar i tablett ask. Elvira X( Lakris
Är ni rädda för tandläkare? Näe, de gör ju bara sitt jobb och hjälper människor!
Har ni någonsin funderat att hoppa ut ur ett fönster bara för att pröva det? (Ett högt upp, alltså) Nej, men när jag var mindre fann jag det roligt att balansera nära det och göra allmänt farliga saker.
Har ni skrattat så att ni ramlat ner från stolen? Många gånger :)

Aprikos
Husalf
Husalf

Post by Aprikos »

Vad är snitt åldern på hattarna/Spelledarna? Är alla över 20? :P

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Traxy »

Snittåldern på SL är 27 i skrivande stund (27,5 + 26,5). :)

elvira
Spöke
Spöke

Post by elvira »

Nuvarande hattar (jag och Funa, Gaya) = (16+24+29)
Nuvarande hattar med lärlingarna inräknat (jag, Funa, Gaya, Quiwi, Kyashi, Sarah Broke, Lollan, Vaniljtea) = (16+29+24+13+14+18+17+16)

:D

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Traxy »

Du glömde ett par. :P Gaya är 24 och Vaniljtea blir 16 om ca en månad.

Aprikos
Husalf
Husalf

Post by Aprikos »

Alla är så gamla O.o Känner mig jätteliten nu ... :P

Post Reply