Möt Hattarna och Spelledarna

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Forum rules
TÄNK PÅ att döpa din tråd så informativt du kan efter vad du ställer för frågor. Ska du ställa frågor om vem som är elevhemsföreståndare så döp tråden exempelvis till "Vem är Elevhemsföreståndare?"
På det sättet är det enklare för andra att hitta om deras fråga redan ställts och besvarats istället för att starta en helt ny tråd. ADMIN har rätt att ändra topic i trådarna så de bättre passar frågorna i själva tråden.

Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här, innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Magivärlden och Utländska skolor ställs i det andra forumet.
Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Möt Hattarna och Spelledarna

Post by Shetani »

Den här tråden är till för dig som vill ställa en fråga till Sorteringshattarna eller Spelledarna. Det kan vara precis vilka frågor som helst, vad vi har för favoritglass, färgen på vår t-shirt, skostorlek, eller för all del vem vi tror skulle vinna i en strid mellan pirater och ninjor (Ninjor, självfallet).

Även seriösare frågor är välkomna, som "vad tycker ni om att neka namn?", "vad är det roligaste med att vara hatt/sl?", "önskar du någonsin att månen verkligen var en ost" osv.

Du kan välja att ställa frågan specifikt till en valfri hatt eller spelledare, eller ställa den generellt till oss alla. Vi svarar så ofta vi kan. :P

Trådens syfte är att göra oss lite mer mänskliga, för det har varit prat om att vi tydligen ska vara tokläskiga monster eller något åt det hållet. Och så kan vi inte ha det. :P

Foxears
Husalf
Husalf

Re: Möt Hattarna och Spelledarna

Post by Foxears »

Hattar
Vad är den vanligaste reaktionen när ni får in en riktigt n00b-bakgrund?
--Ni vet, sådana på temat "min mamma är död"
Vilket namn har ni nekat flest gånger?
Är det vanligt att nybörjare inte skickar in en ny BG efter att ha fått underkänt första gången?
Om ni fick välja ett enda namn som ni inte skulle vilja godkänna på en unge (men inte behöver motivera) vad skulle det vara?

Återkommer med frågor till SL när jag kommer på några :p

Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Post by Shetani »

miss Foxears wrote:Hattar

Reaktion som vi får? Eh, tja, *head desk* brukar vara rätt vanligt förekommande om det är något riktigt konstigt som dykt upp. Just döda mammor har det varit rätt ont om på sistone, men alltid finns det väl något folk kan peta in som bara blir fel. :look

miss Foxears wrote:Vilket namn har ni nekat flest gånger?

Hm, oj, det där brukar gå i vågor... de enda namn som nekas konstant är från böckerna, men jag vet inte riktigt vilket som brukar nekas oftast... Weasley brukar vara populärt. :P

miss Foxears wrote:Är det vanligt att nybörjare inte skickar in en ny BG efter att ha fått underkänt första gången?

Det är rätt vanligt, ja, och än vanligare är att många inte ens skickar in en första bakgrund efter att de fått namnet godkänt. :(

miss Foxears wrote:Om ni fick välja ett enda namn som ni inte skulle vilja godkänna på en unge (men inte behöver motivera) vad skulle det vara?

Uj... alltså, kan inte komma på ett svar till den frågan. :P Finns lite för många namn för att man ska kunna välja ett specifikt. :look

Gaya
Husalf
Husalf

Post by Gaya »

miss Foxears wrote:Hattar

Hand, ansikte, jag tror ni känner varandra redan. *smack*

Som sagt, döda mammor har inte varit ett problem på sistone, men det brukar ju finnas annat, som sagt. :)

Vilket namn har ni nekat flest gånger?

Jag tror jag har nekat Elizabeth typ sjuttioelva gånger? (namnstopp) Fast det kanske bara känns så... Sen så är det ju också väldigt ofta som man får påpeka att "vi godtar inte franska föräldrar just nu, så nej, ungen kan inte ha ett franskt namn". Alternativt "nej, jag vet att det heter 'Svenska Hogwarts', men det betyder inte att eleverna kommer från Sverige".

Är det vanligt att nybörjare inte skickar in en ny BG efter att ha fått underkänt första gången?

Inte alltför ovanligt, ja. Men, som sagt, ännu vanligare att de aldrig skickar in en bakgrund alls. Och, uh, faktiskt så tror jag inte de flesta ger upp efter ett försök, tror det vanligaste stället att ge upp (om de nu faktiskt skickar in en bakgrund) är efter andra underkänningsmejlet. Fast kanske borde räkna lite på våra ansökningar innan jag uttalar mig om det. :look

Om ni fick välja ett enda namn som ni inte skulle vilja godkänna på en unge (men inte behöver motivera) vad skulle det vara?

Menar du ett namn som jag tycker är hemskt, men som jag inte skulle kunna hitta en bra anledning att underkänna? Uh... det vill jag nog inte svara på, så jag inte ger folk några idéer. ;) Om du bara menar allmänt hemska namn som jag faktiskt inte SKULLE godkänna, så... uh. Svårt att välja det värsta av alla, men Wall of Shame innehåller nog de flesta. ;)

LooneyLynn
Spöke
Spöke

Post by LooneyLynn »

1. Finns det något som är väldigt dåligt med att vara sorteringshatt?
2. Är det något som är väldigt bra med att vara soretringhatt?
3. Finns det några speciella frågor ni får ofta?'
4. Finns det något namn som ni gärna vill att någon karaktär ska heta?
5. Vad är er favoritsysselsättning? (Förutom SH...)

Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Post by Shetani »

LooneyLynn wrote:1. Finns det något som är väldigt dåligt med att vara sorteringshatt?

Pjah... Det sämsta med jobbet är väl när man får ilskna spelare efter sig som klagar på att deras namn/bakgrund inte godkänts och hur dum i huvudet man måste vara för att inte se att det de skrivit är det bästa någonsin. Ilskna klagomål överlag är rätt ovanliga, det är sant, men det är inte skoj att få höra hur sugig man är för att man inte godkänt någons bakgrund. :P
LooneyLynn wrote:2. Är det något som är väldigt bra med att vara soretringhatt?

Det är rätt skoj att vara den som först får se hur en spelares nya karaktär kommer se ut, och sen har vi ju vårt eget lilla forum där vi kan sitta och snacka strunt tillsammans med SL... det är inte helt fel det heller. :look
LooneyLynn wrote:3. Finns det några speciella frågor ni får ofta?'

Förutom "Varför godkände ni inte det här?" menar du? :P Nja... det jag mest får frågor om gäller hur spelaren ska kunna uttrycka personligheten bättre i bakgrunden, tror jag.
LooneyLynn wrote:4. Finns det något namn som ni gärna vill att någon karaktär ska heta?

Haa, jag har tokmånga fina namn som jag gärna ser på karaktärer, men eftersom jag planerat muppar med de namnen själv tänker jag inte säga något nu... tänk om det blir namnstopp? :P
LooneyLynn wrote:5. Vad är er favoritsysselsättning? (Förutom SH...)

För mig är det mycket TV-spel och att bara sitta och rita i Photoshop eller försöka göra 3D-modeller i Blender eller Maya. :3

Mandaauw
Spöke
Spöke

Post by Mandaauw »

1. Hur många bakgrunder får ni in på en vecka?
2. Om en person skriver en väldigt dålig bakgrund (=det bästa den personen kan) brukar ni godkänna den ändå, efter ett tag när den personen har fixat allt som "påpekades" även om det är urkasst skrivet?
3. Vad gör ni om en person kopierar en annans bakgrund, som redan är godkänd, och säger att det är ens egna?
4. Brukar ni få in många klagomål på att ens karaktär har hamnat i "fel" elevhem, och isåfall vilket elevhem är vanligast att folk klagar på? (konstig fråga, men aja)

Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Post by Shetani »

Mandaauw wrote:1. Hur många bakgrunder får ni in på en vecka?

Det varierar. Ibland får vi in tio+ bakgrunder på en vecka, andra gånger är det segt och vi får kanske bara in ett par stycken allt som allt.

Mandaauw wrote:2. Om en person skriver en väldigt dålig bakgrund (=det bästa den personen kan) brukar ni godkänna den ändå, efter ett tag när den personen har fixat allt som "påpekades" även om det är urkasst skrivet?

Om bakgrunden verkligen är dålig så kommer den inte godkännas. Om det är så att det bara är stavningen kvar som ser lite skum ut, och jag vet att medlemmen faktiskt ansträngt sig och försökt skriva bakgrunden så gott det går kan jag tänka mig att hjälpa till att snygga upp den rent språkligt. Men är det själva innehållet som inte håller så godkänns den inte bara för att personen har skickat in flera försök tidigare. :B Det är som att säga att tjatar du bara tillräckligt länge så får du som du vill till slut, och så fungerar det inte.

Mandaauw wrote:3. Vad gör ni om en person kopierar en annans bakgrund, som redan är godkänd, och säger att det är ens egna?

Det har faktiskt hänt en gång, och det upptäcktes ganska fort. När det hände kontaktades Spelledarna, som gav spelaren en varning. Personen hade fortfarande möjlighet att skicka in en ny, egenskriven bakgrund efter det.

Mandaauw wrote:4. Brukar ni få in många klagomål på att ens karaktär har hamnat i "fel" elevhem, och isåfall vilket elevhem är vanligast att folk klagar på? (konstig fråga, men aja)

Nope, det brukar inte komma sådana klagomål, faktiskt. :) För det mesta beror det på att vi kollar med spelaren innan, om denne har angivit ett elevhem och sagt att den verkligen vill ha eleven där, men bakgrunden sedan pekar den någon annanstans. Då frågar man lite snällt om det är medvetet, eller om spelaren vill ha en chans att skriva om bakgrunden så att personligheten lutar mot "rätt" elevhem. Om spelaren har sagt att det inte spelar någon roll vart karaktären hamnar har den ju heller inte anledning att klaga. ;)

Gaya
Husalf
Husalf

Post by Gaya »

LooneyLynn wrote:1. Finns det något som är väldigt dåligt med att vara sorteringshatt?

När folk blir arga för att man inte godkänner vad de skrivit. Och jag brukar också bli ledsen när folk skickar ett brev och säger sig ge upp med att skaffa en karaktär på SH, för att de tycker det är för krångligt. Sen så är det tråkigt när folk inte verkar läsa vad man skriver i underkänningsmejlen, så man får skicka tillbaka samma mejl om och om igen.

2. Är det något som är väldigt bra med att vara soretringhatt?

Typ vad Shet sa - roligt att få se spännande bakgrunder först, och så har vi ju vårat eget lilla hörn att hänga med SL och prata. Och så blir man ju riktigt glad när folk läser vad man skriver och faktiskt tar åt sig - och lite på samma tema, det är faktiskt mer roligt när folk frågar "hur menar du, hur ska jag göra för att få till den här bakgrunden?" än när de inte verkar lyssna alls. :)

Frågor 3 och 4 har Shet redan svarat på... Fast jag kan väl säga att jag gärna ser fler elever med helt vanliga namn... :)

5. Vad är er favoritsysselsättning? (Förutom SH...)

Rollspela på andra sajter. ;) Skriva, läsa, spela spel (strategispel som Heroes of Might and Magic, Age of Empires, Civilization...)

Mandaauw wrote:2. Om en person skriver en väldigt dålig bakgrund (=det bästa den personen kan) brukar ni godkänna den ändå, efter ett tag när den personen har fixat allt som "påpekades" även om det är urkasst skrivet?

Vi brukar påpeka språkfel, och brukar ge tips på hur folk kan förbättra bakgrunden. Men när allt som ska fixas till är fixat så bör språket vid det laget ändå vara på en okej nivå. Och vi tar nog lite hänsyn till spelarens ålder och förutsättningar när en bakgrund kommer in, så... men som Shet säger, en bakgrund blir inte automagiskt godkänd efter ett visst antal gånger. :)

4. Brukar ni få in många klagomål på att ens karaktär har hamnat i "fel" elevhem, och isåfall vilket elevhem är vanligast att folk klagar på? (konstig fråga, men aja)

Vi brukar inte placera en karaktär hur som helst, utan om personligheten inte framgår tydligt så ber vi dem skriva det mer, och tipsar ofta om hur man ska vinkla personligheten för att få in karaktären i rätt elevhem. Samma sak om karaktären har en tydlig personlighet som pekar åt något annat elevhem än det de vill ha in den i... :)

MeMyselfandI
Spöke
Spöke

Post by MeMyselfandI »

1. Hur kommer det sig att badanka är ett återkommande ord på Sh?

2. Vilken är den snyggaste badankan ni vet?

3. Vad är det som är så bra med kanelbullar? (Liksom, Hey, dem innehåller ingen choklad! :look )

4. Vilken av era tår gillar ni bäst?

5. Favoritbok?

6. Om ni var tvungen att mörda en karaktär, vilket sätt skulle ni tycka vara roligast?

7. Favoritsmiley av dem på SH?

8. Om ni fick uppleva en av era loggar IRL, vilken skulle det vara då?

9. Vem i HP-filmerna skulle ni vilja spela?

10. Största rädsla?

11. Vilken av era egenskaper är mest Mary-Sueig?

12. Larvigaste, knäppaste, jobbigaste (elr liknande) ord ni använt regelbundet?

13. Om ni fick äta upp någon, vem skulle ni vilja äta och varför?
(Och ja, man måste äta någon :look )
14. Uddaste smeknamn ever?

15. Varför har bananer skal?

Ledsen, jag hade inget bättre för mig :look

Usmstr
Husalf
Husalf

Post by Usmstr »

Skojjig tråd

1. Har ni någon gång råkat stava fel i ett svarsbrev, som sedan blivit nämnt av personen som skickat in bakgrunden?

2. Är det vanligt att människor tjatar på er?

3. Brinner ett hus upp eller ned? (:Look)

MeMyselfandI
Spöke
Spöke

Post by MeMyselfandI »

Ytterligare en:

16. Vem tror ni skulle vinna i en strid mellan vampyrer och trollkarlar?

EDIT: Woo! Jag hittade knappen ;) OCh kom på en till :)

17. Är det helt totalt säkert att ni inte är tokläskiga monster :look

och

18. Om ni fick vara monster, vilket sorts monster skulle ni vilja vara?
Last edited by MeMyselfandI on 30 Sep 2008, 19:40, edited 1 time in total.

Gaya
Husalf
Husalf

Post by Gaya »

MeMyselfandI wrote:1. Hur kommer det sig att badanka är ett återkommande ord på Sh?

Det kan jag inte berätta förrän du invigs i den inre cirkeln. Shh.

Image

3. Vad är det som är så bra med kanelbullar? (Liksom, Hey, dem innehåller ingen choklad! :look )

Bakverk med mumsigt kanelmojs innuti? Det är väl trevligt? Sen så tror jag att en del av SHs förkärlek för kanelbullar har att göra med att Traxy bor i Storbrittanien och inte kan köpa kanelbullar lika lätt som vi i Sverige kan... ;)

Min lilltå är sötast, men jag behöver stortån mest. :-P

5. Favoritbok?

Just nu är det nog Howl's Moving Castle av Diana Wynne Jones. :)

6. Om ni var tvungen att mörda en karaktär, vilket sätt skulle ni tycka vara roligast?

En karaktär, vilken som helst? Eller en av mina? Jag vet just inte vem jag skulle välja, men att låta en galen mördare såga av huvudet på dem med en smörkniv skulle vara rätt skoj. ;)

:look

Jaaa du. Någon Castor-Emina logg, antar jag. Vet faktiskt inte riktigt.

Psht, HP-filmerna. Riktiga fans läser böckerna!! :look Men, ja... jag vet inte riktigt. Kanske Hermione, eller Tonks? (Jag skulle nog passat rätt bra som Hermione när jag var elva...)

10. Största rädsla?

Att pappa eller min lillebror ska dö.

Hur är jag som en Mary Sue? Jag vet allt, jämnt. Typ. Minst Mary Sue-ig egenskap: min (brist på) sångröst. ;)

"typ"? Jag vet faktiskt inte. Däremot brukar jag reagera ibland när jag använder gammelmodiga ord (eller, som jag skrev i en bakgrund för ett tag sedan: "han blev dock aldrig särdeles muskulös", varpå jag rynkade pannan och frågade mig själv "vem skriver så där egentligen? förutom jag, då.")

Shetani.

På mig? Tror ragzter kallade mig Ödlan ett tag, det var roligt.

För att annars vore de nakna! :D

Trollkarlar, så klart. Bara att frambesvärja lite vitlök, silver och crucifix och BAM! Slut på vampyrerna.

Jag biter bara Shet. Men ja, jag är rätt säker på att jag inte är ett monster. Till att börja med sover jag i en säng, inte under den. Eller i garderoben. ;)

The big, fluffy kind.
Image

Musse wrote:1. Har ni någon gång råkat stava fel i ett svarsbrev, som sedan blivit nämnt av personen som skickat in bakgrunden?

Tror inte det. Däremot har jag skickat fel brev åt någon en eller två gånger, vilket direkt fick följas av ett "ursäkta, här får du rätt brev"-mejl. :)

Hm. Brukar inte få så jättemycket tjat, faktiskt. Fast man märker ju när folk blir lite otåliga... ;)

Först brinner det upp, sen brinner det ned. Sen brinner det upp igen.

Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Post by Shetani »

MeMyselfandI wrote:1. Hur kommer det sig att badanka är ett återkommande ord på Sh?

Jag skulle sätta ihop en omröstning och det behövdes något mer än bara "Vet inte" så det blev "Vet inte/Bryr mig inte/Badanka". Sen började folk kopiera. :look Det är iaf den version vi ger till de oinvigda. :3

MeMyselfandI wrote:2. Vilken är den snyggaste badankan ni vet?

Image

MeMyselfandI wrote:3. Vad är det som är så bra med kanelbullar? (Liksom, Hey, dem innehåller ingen choklad! :look )

När de är nybakta och varma är de tokgoda att äta, och när de kallnat och blivit hårda kan man kasta dem på folk.

MeMyselfandI wrote:4. Vilken av era tår gillar ni bäst?

Tredje till höger från vänster räknat.

MeMyselfandI wrote:5. Favoritbok?

Klurigt. Något av Anne Bishop, tror jag. :look

MeMyselfandI wrote:6. Om ni var tvungen att mörda en karaktär, vilket sätt skulle ni tycka vara roligast?

*blir undanknuffad av Takeshi* April Conant, på vilket sätt som helst! *Motar undan TK* Ehm... det här är nog fel forum att svara på den frågan...

MeMyselfandI wrote:7. Favoritsmiley av dem på SH?

:look och :mwahaha

MeMyselfandI wrote:8. Om ni fick uppleva en av era loggar IRL, vilken skulle det vara då?

Något med Ewan och Avery... lagom angstigt. Eller det kommande angst-spelet för TK. Så länge jag slipper VARA karaktären då. Räcker att få se på. :D

MeMyselfandI wrote:9. Vem i HP-filmerna skulle ni vilja spela?

Boggarten. *nicka*

MeMyselfandI wrote:10. Största rädsla?

Hum.. tror jag får hålla med gaya här. Någon närståendes död.

MeMyselfandI wrote:11. Vilken av era egenskaper är mest Mary-Sueig?

Men vadå, jag är väl ingen Mary sue? Jag är helt perfekt, jue. :o

MeMyselfandI wrote:12. Larvigaste, knäppaste, jobbigaste (elr liknande) ord ni använt regelbundet?

OMG?

MeMyselfandI wrote:13. Om ni fick äta upp någon, vem skulle ni vilja äta och varför?

Gaya.

MeMyselfandI wrote:14. Uddaste smeknamn ever?

Hm. Kallades för Axe ett tag, det var knepigt. Inte här då, på SH är väl det konstigaste Shettis, eller något. Shentai. >_>

MeMyselfandI wrote:15. Varför har bananer skal?

För annars äter girafferna upp deras barn!

MeMyselfandI wrote:16. Vem tror ni skulle vinna i en strid mellan vampyrer och trollkarlar?

Trollkarlar verkar ha mer att tillgå... om vampyren inte var MacGyver, för då skulle den självklart vinna.

MeMyselfandI wrote:17. Är det helt totalt säkert att ni inte är tokläskiga monster :look

Ja, du... Jag bor inte under en bro eller i en garderob iaf, så helt ond kan jag väl inte vara... :mwahaha

MeMyselfandI wrote:18. Om ni fick vara monster, vilket sorts monster skulle ni vilja vara?

En sån här, tror jag:

Image

Usmstr wrote:1. Har ni någon gång råkat stava fel i ett svarsbrev, som sedan blivit nämnt av personen som skickat in bakgrunden?

Har säkert stavat fel tokmånga gånger, men aldrig så att någon pekat ut det för mig. :look

Usmstr wrote:2. Är det vanligt att människor tjatar på er?

Ibland. Mer vanligt att de spelare som varit med ett tag frågar efter sin karaktär... newbies brukar vara förvånansvärt tålmodiga nu för tiden... eller så får de bara inte tag på mig att tjata på. mwah.

Usmstr wrote:3. Brinner ett hus upp eller ned? (:Look)

Elden är en illusion från ditt undermedvetna. Frågan är inte om det brinner upp eller ner, frågan är "varför brinner det och vad åt du till frukost?"

wheevil
Spöke
Spöke

Post by wheevil »

Hur ställer sig hattarna till kemi?

Gaya
Husalf
Husalf

Post by Gaya »

wheevil wrote:Hur ställer sig hattarna till kemi?

Djävulens redskap. Alternativt tråkigt mugglartjafs. (Jag gick samhällsvetenskapliga programmet, va.) ;)

Usmstr
Husalf
Husalf

Post by Usmstr »

Jag kom på två till superhäftiga frågor som jag måste ha svar på:

1. Vilka vinner i myrornas krig?
2. (till ni folk som bor i england) om en fotbollsmatch går på tv, sverige mot england, vilka hejar ni på?

Gaya
Husalf
Husalf

Post by Gaya »

Usmstr wrote:1. Vilka vinner i myrornas krig?

Det finns inga vinnare i krig, det finns bara större och mindre förlorare.

Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Post by Shetani »

wheevil wrote:Hur ställer sig hattarna till kemi?

Alltså... högstadiekemi kan vara rätt kul, få saker och bubbla och ryka och såna saker... men sen blir det bara jobbigt. :look

Usmstr wrote:Jag kom på två till superhäftiga frågor som jag måste ha svar på:

2. (till ni folk som bor i england) om en fotbollsmatch går på tv, sverige mot england, vilka hejar ni på?

1. När den striden avslutas går världen under.
2. Domarna.

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Traxy »

Woohoo, några frågor som SL också får besvara! :D

1. Hur kommer det sig att badanka är ett återkommande ord på Sh?
Shetanis fel, har jag för mig.

Använder inga, men jag tycker om djur, så jag säger gräsänder, för de är fina. Plus att jag fick klappa en vild gräsandskyckling för dess mamma en gång när vi var på semester och det kändes väldigt spächall. :love

3. Vad är det som är så bra med kanelbullar?
De är typiskt svenska. Britter har inga riktiga kanelbullar och pärlsocker existerar öht inte. Plus att de är goda? Choklad finns över hela världen ju. Dessutom är det ganska kul att det är indier och skandinaver som använder sig av kryddkombinationen kardemumma + kanel... Liksom, hur kommer det sig?

Vet inte, men den jag slår i mest är vänster lilltå. Kanske borde jag ge den lite lööv så den inte behöver påminna mig om dess existens stup i kvarten.

5. Favoritbok?
Kan inte välja bara en, men allt Douglas Adams skrivit ("Sista chansen" är väldigt inspirerande) och Robert Jordans "Sagan om Drakens Återkomst"-serie. Och HP då.

Tja, inte för att ge spoilers, menneh... Om jag ska mörda någon så är det Cassandra som håller i kniven... ;)

:look för den är sjukt användbar.

*host* Om jag fick hoppa in i Maggies kropp, "Regn" - utan tvekan... inklusive de delar som bara nämns i förbigående. (Den bortklippta scenen i B&B inkluderad som fan! :look) Eller ja, allt med Maggie & Eamonn, förutsatt att jag är Maggie. :look

Spela? Ojoj. Hångla med: Remus Lupin. Hmm... sååå kanske... Tonks? :mrgreen: Annars tror jag att Bellatrix vore skojig att spela... Eller Molly.

10. Största rädsla?
D.v.s. vad min boggart skulle förvandla sig till? Antingen stor äcklig spindel (som Sanjeev) eller att någon närstående dör (som Zoe).

Haha, enligt ett test jag gjorde så är det Maggie. Bara för att hon råkar ha ett fördelaktigt utseende OCH vara intelligent. Ah well... Egenskaper, inte karaktärer, Traxy. :doh Hummmm... Jag kan kommunicera med djur, gills det?

"Liksom" - I use it a lot.

Som i bokstavligt talat äta upp någon? Med kniv och gaffel? o_O I så fall skulle jag välja någon som faktiskt VILLE bli uppäten. :P

"Taxen"... men jag kallades visst "Snuttan" i typ ett halvår från det att jag föddes.

Annars skulle de bli så bruna och gå sönder hela tiden för att de är så mjuka. O0

Magiker (könsneutralt ord :P). De har trollformler.

Tja, det är väl upp till var och en att avgöra men hittills har ingen anklagat mig för att vara ett monster IRL. ;) (Eller så kanske jag har ätit upp alla som försökt. It's for me to know and for you to ponder!)

Jag skulle nog vara ett ganska snällt och beskedligt monster... med päls... och huggtänder... och klor. Som sover mycket. Äh vad tusan, jag skulle vara en sån här:
Image
:D

1. Har ni någon gång råkat stava fel i ett svarsbrev, som sedan blivit nämnt av personen som skickat in bakgrunden?
Tror inte det.

Mhm. Fast när det gällde en sak kom jag på ett väldigt bra sätt att få folk att hålla klaffen. :mrgreen:

Beror på. Tegelhus brinner upp. Trähus brinner ned, för där försvinner liksom allt... jämnas med marken. Tegelhus står ju teglet kvar. Liksom.

Det avgörs på straffar.

Fotboll? Beh. Men de spelade mot varandra i VM och då hejade jag på... humm... bägge, typ. Fast mest på Sverige. :look Snart tror jag att England ska spela mot Irland... Då hejar jag på Irland. :rida

Foxears
Husalf
Husalf

Post by Foxears »

Spelledare

1. Vad är det bästa med att vara spelledare? (förutom att man får bossa runt alla ;) )
2. Var ligger hemligheternas kammare? :p
3. Hur många nya ämnen/inlägg per vecka dyker det upp i HK?
4. Kanelbullar eller badankor? (ni skulle bara våga svara fel!)

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Traxy »

Yay, fler frågor!

1. Vad är det bästa med att vara spelledare? (förutom att man får bossa runt alla ;) )
*tänker ganska länge* Man har tillgång till alla forum. Hade frågan varit vad det VÄRSTA är hade jag utan tvekan kunnat skriva en betydligt längre lista... och utan några svårigheter. Att vara SL är ett jobb, vilket innebär att man aldrig kan ha samma avslappnade attityd till SH som alla andra kan ha. Alla andra kan komma in och spela lite här och lite där... Varje gång vi loggar in så har vi en massa saker som måste göras. Det är lite trist ibland. Vi får liksom inte bara ha kul. :/

2. Var ligger hemligheternas kammare? :p
Under "Admin"-sektionen, fast ingången är genom flicktoaletten på andra våningen. Den där Missnöjda Myrtle spökar på, men du måste kunna parselspråk för att komma in. ;)

3. Hur många nya ämnen/inlägg per vecka dyker det upp i HK?
Varierar. Det var en jäkla massa i somras. Kändes det som iaf. Det ser ganska fattigt ut på SL-beslutssidan på hemsidan för i år, men det är för att det mesta som passerat HK är folks egna förfrågningar, om specialkaraktärer och liknande, och sådant postas liksom inte offentligt, utan besvaras via PM.

4. Kanelbullar eller badankor? (ni skulle bara våga svara fel!)
Kanelbullar, så klart. :P (SL har rätt även när de har fel, för SL har alltid rätt. ;))

LooneyLynn
Spöke
Spöke

Post by LooneyLynn »

Vad heter du (förnamn)?
Hur gammal är du?
Vad skulle du vilja ha för smeknamn?
Var fick du ditt namn på SH ifrån?
Hur länge har du varit medlem på SH?
Har du haft avbildat någon/några av dina karaktärer från någon i verkligheten?
Har du en favorit karaktär, av alla som finns på SH?
Om du fick vara en karaktär, vem skulle du vara?
Om du skulle vara tillsammans med en karaktär på SH, vem skulle det vara?
Vem är din favoritkaraktär i Harry potter böckerna?
Vad är ditt drömyrke?
Varför just detta yrke?
Vem är din favoritskådespelare?
Har du en förebild, i så fall vem?
Är du gift/ har en pojkvän eller flickvän/ sambo?
Hur ser din familj ut?
Hur ser din dröm ut?
Hur tror du att din boggart skulle se ut?
Hur tror du din patronus skulle se ut?
Vilket är ditt favoritland?
Vilket är ditt favoritdjur?
Vilket är ditt favoritord?
Vilket var/är ditt favoritämne?
Vad lyssnar du på för sorts musik?
Vad för band/artister lyssnar du på?
Vad är din favoritbok?
Vad ville du arbeta med som yngre?
Vad är din favoritfärg?
Vad är din favoriträtt?
Vad får dig att gråta?
Vad får dig skratta åt?
Vad får dig att le?
Vad gör dig äcklad?
Finns det något du hatar?
Finns det något du älskar?
Om du fick bo var du ville, var skulle du bo?
Om du fick önska dig en sak, vad skulle du önska?
Om du fick ändra en sak på hela din kropp, vad skulle du ändra?
Om du skulle uppfinna något, vad skulle det vara?
Om du fick ändra en sak på jorden, vad skulle det vara?
Om du fick en miljon, vad skulle du göra med pengarna?
Om du hade en kraft, vad tror du det skulle vara för en?
Om du fick byta namn, vad skulle du heta då?
Om du fick vara vem som helst för en dag, vem skulle du vara?
Hur tror du världen ser ut om hundra år?

( :mrgreen: )
Last edited by LooneyLynn on 08 Oct 2008, 16:15, edited 1 time in total.

Ginny96
Spöke
Spöke

Post by Ginny96 »

Hattarna:
Om ni har skrivit en egen bakrund till en karaktär, skickar ni den då till er själva ( :look ) eller till någon av de andra hattarna, eller vad?

Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Post by Shetani »

LooneyLynn wrote:Vad heter du (förnamn)?

Anna-Karin, men de flesta kallar mig Anna. :P
LooneyLynn wrote:Hur gammal är du?

21. :o
LooneyLynn wrote:Vad skulle du vilja ha för smeknamn?

Shetani eller Shet funkar rätt bra, har vant mig vid dem vid det här laget. :P
LooneyLynn wrote:Var fick du ditt namn på SH ifrån?

Shetani betyder djävul på Swahilii (och en mängd andra språk också), jag har använt det på internet sen... slutet av 2003, tror jag.
LooneyLynn wrote:Hur länge har du varit medlem på SH?

Sedan det grundades, om jag inte har helt fel. :look Har dock inte varit aktivt spelande hela tiden. :<
LooneyLynn wrote:Har du haft avbildat någon/några av dina karaktärer från någon i verkligheten?

Ewan är inspirerad av en kompis... Iaf fram tills att han började på Hogwarts, sen går deras bakgrunder och upplevelser skilda vägar.
LooneyLynn wrote:Har du en favorit karaktär, av alla som finns på SH?

Av mina egna, eller av andras? Hm, just nu gillar jag TK och Ewan väldigt mycket, av andras karaktärer... hm. tja, vet inte riktigt. En specifik favoritkaraktär är svårt att säga. :look
LooneyLynn wrote:Om du fick vara en karaktär, vem skulle du vara?

Oj, hm. Jag vill ju inte vara någon av mina karaktärer, jag vill bara styra deras liv, jue. Skillnad.
LooneyLynn wrote:Om du skulle vara tillsammans med en karaktär på SH, vem skulle det vara?

I nuläget? Ingen. :look
LooneyLynn wrote:Vem är din favoritkaraktär i Harry potter böckerna?

Uh.... Weasley tvillingarna? *osäker*
LooneyLynn wrote:Vad är ditt drömyrke?

3D-grafiker vid något spelföretag, just nu iaf. :p
LooneyLynn wrote:Varför just detta yrke?

För att det är roligt att arbeta med 3D-grafik, och spelbranshen verkar intressant.
LooneyLynn wrote:Vem är din favoritskådespelare?

Errh.. tror inte jag har någon favorit som så.
LooneyLynn wrote:Har du en förebild, i så fall vem?

Inte som jag kan komma på nu.
LooneyLynn wrote:Är du gift/ har en pojkvän eller flickvän/ sambo?

Pojkvän. <3
LooneyLynn wrote:Hur ser din familj ut?

Uh, föräldrar och en lillasyster på... 18 år, borde hon vara. :look
LooneyLynn wrote:Hur ser din dröm ut?

Min dröm vad? O.o Mina drömmar brukar vara sjukt twisted, väldigt rosa och blodiga.
LooneyLynn wrote:Hur tror du att din boggart se ut?

Som en trattkantarell. Eller någon jag bryr mig om som ser lite väl död ut. :|
LooneyLynn wrote:Hur tror du din patronus skulle se ut?

En igelkott eller ett piggsvin. *nicka*
LooneyLynn wrote:Vilket är ditt favoritland?

Sverige. >.>
LooneyLynn wrote:Vilket är ditt favoritdjur?

Lejon.
LooneyLynn wrote:Vilket är ditt favoritord?

Bananaphone?
LooneyLynn wrote:Vilket var/är ditt favoritämne?

Svenska och engelska.
LooneyLynn wrote:Vad lyssnar du på för sorts musik?

Jpop, soundtrack till tv-spel, disney-musik
LooneyLynn wrote:Vad för band/artister lyssnar du på?

Micket blandat...
LooneyLynn wrote:Vad är din favoritbok?

Varierar.
LooneyLynn wrote:Vad ville du arbeta med som yngre?

Lärare.
LooneyLynn wrote:Vad är din favoritfärg?

Orange eller ljusblå.
LooneyLynn wrote:Vad är din favoriträtt?

Lasange. :look
LooneyLynn wrote:Vad får dig att gråta?

Lök. :<
LooneyLynn wrote:Vad får dig skratta åt?

Att bli kittlad. >.<
LooneyLynn wrote:Vad får dig att le?

SH. :D
LooneyLynn wrote:Vad gör dig äcklad?

Soppåsen när ingen orkat gå och slänga den på några dagar. :look
LooneyLynn wrote:Finns det något du hatar?

Njäe... inte vad jag kan komma på.
LooneyLynn wrote:Finns det något du älskar?

Se en idé ta form och bli verklighet. :3
LooneyLynn wrote:Om du fick bo var du ville, var skulle du bo?

Utkanten av Malmö, tror jag. :look
LooneyLynn wrote:Om du fick önska dig en sak, vad skulle du önska?

Bättre arbetsdisciplin, så att jag faktiskt tar itu med de saker jag tagit mig för. :B
LooneyLynn wrote:Om du fick ändra en sak på hela din kropp, vad skulle du ändra?

formen. :P
LooneyLynn wrote:Om du skulle uppfinna något, vad skulle det vara?

Ett fungerande virtual reality och möjlighet att spela på SH där. :P
LooneyLynn wrote:Om du fick ändra en sak på jorden, vad skulle det vara?

Färgen på gräs. Bara för att.
LooneyLynn wrote:Om du fick en miljon, vad skulle du göra med pengarna?

Köpa lite spel, betala tillbaka lite skulder, spara lite till en regnig dag.
LooneyLynn wrote:Om du hade en kraft, vad tror du det skulle vara för en?

Flyga, I zink...
LooneyLynn wrote:Om du fick byta namn, vad skulle du heta då?

Jag trivs med mitt namn, thank you very much. Möjligtvis om jag då lägger till Shetani så att jag heter det på riktigt. Men annars duger det som det är. :P
LooneyLynn wrote:Om du fick vara vem som helst för en dag, vem skulle du vara?

Mig själv.
LooneyLynn wrote:Hur tror du världen ser ut om hundra år?

Image

Ginny96 wrote:Hattarna:
Om ni har skrivit en egen bakrund till en karaktär, skickar ni den då till er själva ( :look ) eller till någon av de andra hattarna, eller vad?

Vi skickar till varandra så att det kommer in iaf en annan åsikt på bakgrunden.

Post Reply