Tillägg av bostadsort för redan godkänd karaktär

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Forum rules
TÄNK PÅ att döpa din tråd så informativt du kan efter vad du ställer för frågor. Ska du ställa frågor om vem som är elevhemsföreståndare så döp tråden exempelvis till "Vem är Elevhemsföreståndare?"
På det sättet är det enklare för andra att hitta om deras fråga redan ställts och besvarats istället för att starta en helt ny tråd. ADMIN har rätt att ändra topic i trådarna så de bättre passar frågorna i själva tråden.

Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här, innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Magivärlden och Utländska skolor ställs i det andra forumet.
Post Reply
Embli
Husalf
Husalf

Tillägg av bostadsort för redan godkänd karaktär

Post by Embli »

Jag är hemskt glad att jag fick min ravenclawsexa Regan Applegate godkänd. Men häromdagen kom jag på att jag borde ha fyllt i två bostadsorter, eftersom jag gärna ser att hennes skilda föräldrar bor i olika städer och nu går jag runt och grämer mig över att jag inte insåg det i tid. Med flampulver är det ju inget problem för ett varannanveckabarn om det är en bit mellan hemmen. Jag vet inte riktigt var jag borde vända mig så jag tänkte höra här. Om det ens är tillåtet och vem som i så fall kan redigera det. Om det är okej och nån läser det här och tänker "åh men det kan jag fixa på en gång" så vore Three Cups Corner, England ett fint tillägg. :look Vet du istället vem jag ska vända mig till är det också uppskattat. :D

När vi ändå håller på har två av mina karaktärer, syskonen Evan och Kelsie Farley, flyttat ON från Kirkwall till... någonstans. :look De lider inte av att ha fel bostadsort på sig och jag har inte 100% bestämt mig för var de bor istället. Men inför framtiden, när jag bestämt mig och ifall jag känner att det spelar större roll... Vem vänder jag mig till då?

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Re: Tillägg av bostadsort för redan godkänd karaktär

Post by Traxy »

Jag har fixat det i forumbakgrunden + på hemsidan nu. :) Du får skicka betygen till mig så flyttar jag upp henne till rätt årskurs.

Annars kan vem som helst med rättigheter att ändra karaktärer göra det, vilket i forumet betyder jag, Leffe och Sorteringshattarna. På hemsidan är det jag, Leffe och vad gäller karaktärer eventuellt också hattarna och Foxears (som HW-rektor). Lite osäker på just hemsidan och hur det är inställt med redan godkända karaktärer. Har man inte fått karaktären godkänd än så kan hattarna definitivt fixa det, eftersom det bara är att redigera namnanmälan.

Embli
Husalf
Husalf

Re: Tillägg av bostadsort för redan godkänd karaktär

Post by Embli »

Tack! <3

Åh, jag hade för mig att betygen skulle till SL-användaren. Jag skickar dem till dig istället nu. ^^

Post Reply