Hur mycket inflytande hade Ni-Vet-Vem i SHs värld?

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Forum rules
TÄNK PÅ att döpa din tråd så informativt du kan efter vad du ställer för frågor. Ska du ställa frågor om vem som är elevhemsföreståndare så döp tråden exempelvis till "Vem är Elevhemsföreståndare?"
På det sättet är det enklare för andra att hitta om deras fråga redan ställts och besvarats istället för att starta en helt ny tråd. ADMIN har rätt att ändra topic i trådarna så de bättre passar frågorna i själva tråden.

Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här, innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Magivärlden och Utländska skolor ställs i det andra forumet.
Post Reply
Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Hur mycket inflytande hade Ni-Vet-Vem i SHs värld?

Post by Shetani »

Kom och tänka på det nu när jag har en etta i en fms100 lektion. Där Ni vet vem tas upp. Så han har ju tekniskt sett existerat, men enda gången han någonsin omnämns i magisk historia är just den lektionen (tror inte ens First Wizarding War tas upp på TKH?). Nu är han ju finurligt fixat ordentligt död, så han kommer ju inte komma tillbaka eller något sånt, och det är inte heller det jag funderar över. Mina tankar gick ist till om huruvida det som hände under Voldemorts tid i böckerna hände i SH världen också? Dvs, var det ett krig i magikervärlden under 1970-talet? Med jättar och varulvar och annat löst folk?

För det skulle ju vara ngt att ha i åtanke när man gör släktträd och sådant. Bland annat. Samtidigt förstår jag att det skulle vara krångligt att spela på att kriget skett, men inte tillåta konsekvenser av det, vi har ju inte några ex-dödsätare eller fenixorder folk som traskar omkring heller. Med tanke på att vi tagit bort alla andra individer som funnits i böckerna, så vore det kanske lättast att ta bort Voldy från fms-lektionen? Jag vet inte, det var bara något som slog mig, och jag har varit borta så länge från SH att jag inte kommer ihåg om det här är något som tagits upp tidigare.

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Re: Hur mycket inflytande hade Ni-Vet-Vem i SHs värld?

Post by Traxy »

Det är gamla FMS-lektioner och nya instruktioner för FMS+TKH har jag för mig är att inte nämna honom.

Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Re: Hur mycket inflytande hade Ni-Vet-Vem i SHs värld?

Post by Shetani »

Gött, det var allt jag behövde veta. :) Tackar.

Post Reply