Två frågor angående ny karaktär (Slytherin)

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Forum rules
TÄNK PÅ att döpa din tråd så informativt du kan efter vad du ställer för frågor. Ska du ställa frågor om vem som är elevhemsföreståndare så döp tråden exempelvis till "Vem är Elevhemsföreståndare?"
På det sättet är det enklare för andra att hitta om deras fråga redan ställts och besvarats istället för att starta en helt ny tråd. ADMIN har rätt att ändra topic i trådarna så de bättre passar frågorna i själva tråden.

Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här, innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Magivärlden och Utländska skolor ställs i det andra forumet.
Post Reply
Snakey
Mugglare
Mugglare

Två frågor angående ny karaktär (Slytherin)

Post by Snakey »

Hej! Jag är "ny" här på SH (var medlem för ett långt tag sedan) och skall nu skaffa min första karaktär som skall vara en Slytherintjej. Och jag har då två frågor angående karaktär/bakgrunds-skapandet!

Kan man ha en Slytherinelev som har en ganska god (men fortfarande skeptisk) inställning till mugglarfödda, men tycker väldigt illa om bara mugglare?
Sen undrar jag om någon vet om man kan byta efternamn när man redan har ansökt om ett? Och om så är fallet, har någon tips på efternamn som passar en renblodig häxa med förnamnet Sarah?

Tack för svar! :D

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Re: Två frågor angående ny karaktär (Slytherin)

Post by Angfiel »

Du kan ha en Slytherinelev som älskar mugglare och mugglarfödda om du vill. Det är inte ett krav att hata mugglare för att vara med i Slytherin. Däremot kan det ju finnas en del andra elever i Slytherin som inte håller med din elev såklart, men don't mind the haters :look

Du kan byta namn men behöver då ansöka om namnet på nytt genom hemsidan (och skriva att förra ansökningen inte gäller längre) :)

Foxears
Husalf
Husalf

Post by Foxears »

Det finns många halvblod i Slytherin, så det är ju inte som de nödvändigtvis hatar sin ena förälder bara för att hen råkar vara mugglare. Jag har exempelvis en Slytherinkaraktär som växt upp med sin mugglarmamma och tre mugglarhalvsyskon som han älskar, och han träffade bara sin trollkarls-pappa varannan helg och visste inte ens om magikervärlden förens han var närmare 11 och hans pappa var säker på att han skulle bli antagen till Hogwarts. :)

Gaya
Husalf
Husalf

Post by Gaya »

Och ja, det går så klart att vara misstänksam/ogillande mot mugglare som så, men inte ha något direkt emot mugglarfödda. Du kan ju beskriva det som att karaktären tycker mugglare är konstiga/dåliga/våldsamma/annat, men att mugglarfödda är okej, så länge de tar magin på allvar och anpassar sig efter trollkarlssamhället.

Jag har en Slytherin-elev som är rätt positivt inställd till mugglarfödda, förutsatt att de anpassar sig efter det magiska samhällets seder och bruk, vilket ju de flesta mer eller mindre gör.

Så ja, man behöver verkligen inte ogilla mugglarfödda eller mugglare för att hamna i Slytherin. De saker som placerar en i Slytherin är ambition och listighet/manipulation. Dessutom behöver man som läget ser ut nu också ha något magikerpåbrå - men det går bra att komma in i Slytherin med en mugglarförälder och en mugglarfödd förälder. Vissa av de mer renblodsfanatiska medlemmarna av elevhemmer (för de finns ju absolut) kanske kommer med lite gliringar och sånt då, men... jao.

Läs gärna Elevhemsguidens avsnitt om Slytherin om du har fler funderingar kring hur du kan få in din karaktär i elevhemmet. :)

Snakey
Mugglare
Mugglare

Post by Snakey »

Okej! Tack för alla svar, jag är inte så nsatt i hur det ser ut med just det elevhemmet ;) Tack för guiden Gaya, jag ska kolla in den! Men vet någon var man kan hitta källor till bra namn man kan använda som efternamn på en Slytherinelev? :)

Foxears
Husalf
Husalf

Post by Foxears »

http://surnames.behindthename.com <--- här är en sida med massor förslag på efternamn :)

Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Post by Shetani »

Här finns en generator för namn i olika genre: http://www.springhole.net/writing_rolep ... megens.htm

Tänk på att bara för att ett namn dyker upp där så betyder det inte att hattarna kommer godkänna det, men det kan fungera som inspiration

http://fantasynamegenerators.com/ Har också en mängd generatorer, kolla under Real Names för att välja typ.

Snakey
Mugglare
Mugglare

Post by Snakey »

Tack så mycket återigen! :)

Post Reply