Magiska hushållsapparater?

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Forum rules
TÄNK PÅ att döpa din tråd så informativt du kan efter vad du ställer för frågor. Ska du ställa frågor om vem som är elevhemsföreståndare så döp tråden exempelvis till "Vem är Elevhemsföreståndare?"
På det sättet är det enklare för andra att hitta om deras fråga redan ställts och besvarats istället för att starta en helt ny tråd. ADMIN har rätt att ändra topic i trådarna så de bättre passar frågorna i själva tråden.

Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här, innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Magivärlden och Utländska skolor ställs i det andra forumet.
Post Reply
Klarabara
Husalf
Husalf

Magiska hushållsapparater?

Post by Klarabara »

Så just nu skriver jag en bakgrund till min nästa karaktär och då han i bakgrunden skulle gå och hämta glass i frysen kom jag på att jag faktiskt inte vet om magiker har frysar. Eller brödrostar. Eller liknande. De kanske har frysar och sånt fast som inte drivs av el utan av magi. Men för att vara på den säkra sidan så tänkte jag höra efter och se om någon kanske vet något.

Spirry
Husalf
Husalf

Re: Magiska hushållsapparater?

Post by Spirry »

Jag vet inte hur det är "på riktigt", men jag brukar spela på att de har kylskåp och frysar bara att de drivs med en kylnings- respektive frysningsformel. Brödrost tänker jag att man bara lägger en formel direkt på brödet, eller använder sig av elden under tekitteln annars. :)

Klarabara
Husalf
Husalf

Post by Klarabara »

Ja, ungefär så tänkte jag också. Tack för svaret :D

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Angfiel »

Jag skulle gissa att de inte heter kylskåp eller frys (mycket som vi har som går på elektrisitet verkar de inte hört talas om), de kanske bara har en del av skafferier med kylda varor som de har en formel över. Det är ju väldigt oklart hur de förvarar mat så att den inte blir dålig eller hur de handlar mat.

Klarabara
Husalf
Husalf

Post by Klarabara »

Fast kylskåp är väl ett ganska bra namn för magiker också? :) Eftersom det trotts allt är ett skåp som kyler ner matvarorna ;)

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Angfiel »

Klarabara wrote:Fast kylskåp är väl ett ganska bra namn för magiker också? :) Eftersom det trotts allt är ett skåp som kyler ner matvarorna ;)
Fast skulle de kalla det för något speciellt om det är förtrollningar på maten för att hålla dem rätt temperatur exempelvis? Då behöver inte något speciellt skåp till det utan varorna i sig är rätt temperatur vart de än är. Eller så kanske de har en "kylhylla" i skafferiet som är kall.

Man troligast skulle jag gissa är att de har förtrollningar på varorna i sig så att de är rätt tempererade.

Klarabara
Husalf
Husalf

Post by Klarabara »

Jo, så kan det nog vara... Jag får se hur jag gör :)

Post Reply