Husdjur?

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Forum rules
TÄNK PÅ att döpa din tråd så informativt du kan efter vad du ställer för frågor. Ska du ställa frågor om vem som är elevhemsföreståndare så döp tråden exempelvis till "Vem är Elevhemsföreståndare?"
På det sättet är det enklare för andra att hitta om deras fråga redan ställts och besvarats istället för att starta en helt ny tråd. ADMIN har rätt att ändra topic i trådarna så de bättre passar frågorna i själva tråden.

Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här, innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Magivärlden och Utländska skolor ställs i det andra forumet.
Post Reply
Biscuit
Mugglare
Mugglare

Husdjur?

Post by Biscuit »

Är mycket väl medveten om att de enda djur som får tas med till Hogwarts är katt, padda, råtta och uggla men jag undrar vilka andra djur man kan ha som husdjur om man är trollkarl/häxa.

Kan man ha en vanlig hund eller finns det någon magisk motsvarighet som inte involverar tre huvuden?
Är pegaser (kanske inte de jättelika beauxbatonspegaserna men mer 'normalstora') magivärldens motsvarighet till hästar?
Har för mig att jag läst i någon utav Harry Potter-böckerna att någon hade en kanin men kommer inte ihåg var eller om det var en mugglarfödd som hade dem eller ej.
Summering: Vad finns det för fler husdjur?

Sökte runt lite men hittade inget, ber om ursäkt om en likadan tråd redan finns.
Hälsningar / Biscuit

Spirry
Husalf
Husalf

Re: Husdjur?

Post by Spirry »

Hagrid har ju en hund, så de verkar ju användas som "arbetsdjur" kombinerat med husdjur i magivärlden också. Jag tror en del här har spelat på pegasuppfödning och pegasracing/trav, så det kan nog mycket väl vara så att de "används" som hästar. Sen tror jag det var Lavenders kanin Binky som dog i HP3, å andra sidan vet jag inte om Lavender är mugglar- eller magikerfödd...

Erricindia
Husalf
Husalf

Post by Erricindia »

Sen trodde ju alla att Remus hade en rabiessmittad kanin så det är nog mycket väl ett djur som magiker har det också.

Foxears
Husalf
Husalf

Post by Foxears »

Puffsurrare! Det är typ ett av de vanligaste husdjuren eftersom de inte kräver någon direkt skötsel och livnär sig på snorkråkor :P

Rebecca
Spöke
Spöke

Post by Rebecca »

Alltså, jag tror magiker är lite som mugglare i den aspekten att allt som går att tämja så pass att man kan ha som husdjur och som är ett hyfsat roligt husdjur finns det någon som har, därför har de säkert en del icke-magiska djur också :)

Post Reply