Var alla professorer sover

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Forum rules
TÄNK PÅ att döpa din tråd så informativt du kan efter vad du ställer för frågor. Ska du ställa frågor om vem som är elevhemsföreståndare så döp tråden exempelvis till "Vem är Elevhemsföreståndare?"
På det sättet är det enklare för andra att hitta om deras fråga redan ställts och besvarats istället för att starta en helt ny tråd. ADMIN har rätt att ändra topic i trådarna så de bättre passar frågorna i själva tråden.

Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här, innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Magivärlden och Utländska skolor ställs i det andra forumet.
Post Reply
wheevil
Spöke
Spöke

Var alla professorer sover

Post by wheevil »

Jag har funderat lite på var alla professorer (och annan skolpersonal) sover. Det verkar ju inte orimligt att professorer har något slags enklare sovområde i anslutning till sina kontor (typ lite som en liten lägenhet, väldigt liten lägenhet, med sovrum, badrum, kanske ett litet vardagsrum och så kontoret då som eleverna kan besöka). Speciellt med tanke på att man kan läsa att professorerna kan dyka upp på sina kontor i sovkläder. Exempel från The half-blood prince kapitel 18 är "Harry had been slightly worried that Slughorn might be at breakfast, but he answered his office door at the first knock, wearing a green velvet dressing-gown and matching nightcap and looking rather bleary-eyed." Jag gissar att de flesta professorer inte springer runt i pyjamas/nattlinne i korridorerna om det inte är nödfall. Pottermore nämner att McGonagall bor i Hogsmeade innan hennes man dör. Så det borde ju finnas möjlighet att bo utanför Hogwarts så länge man inte är ehf. Sedan är väl de flesta professorer på plats dygnet runt ändå. Eller finns det någon speciell korridor med sovrum där personalen sover? Sedan får man väl kanske tänka lite på vad som funkar för SH. De flesta professorer har väl i och för sig ett kontor som man kan ha sovrum i anslutning till, eller?

Foxears
Husalf
Husalf

Re: Var alla professorer sover

Post by Foxears »

Jag har alltid spelat på att mina professorer har sovrum i anslutning till sina kontor. Man kanske kan tänka sig att lärarkandidater och tillfälliga vikarier, som inte borde ha ett kontor, sover i någon specifik korridor eller liknande.

wheevil
Spöke
Spöke

Post by wheevil »

Vad bra. Ska nämligen försöka beskriva Donovans kontor och behöver då veta om det är rimligt att det finns en dörr till något slags bostadsområde/sovrum

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Post by Traxy »

Jag har spelat på lite både och. Maggie/Eamonn har jag spelat på bor i någon sorts lärarkorridor separat från kontoren, medan Edgars privata rum ligger i anslutning till hans kontor, som i sin tur ligger i anslutning till lektionssalen för SDK. Bexhill tror jag att jag spelat på att hans kontor och rum ligger i anslutning till varandra, men inte nödvändigtvis bredvid vindsrummet där han håller sina lektioner. :) Den enda som uttryckligen har en bostad utanför Hogwarts är Edgar, men han är i princip bara där på loven.

Post Reply