Landon Quine [S] (HenrikJ)

Post Reply
SORTERINGSHATTEN
Husalf
Husalf

Landon Quine [S] (HenrikJ)

Post by SORTERINGSHATTEN »

Landon Quine, Luton

Regnet smattrade ner mot den leriga marken, ljudet av gummistövlar ekade mot den leriga marken.
”Fånga mig om ni kan” skrek den 10 åriga pojken och orden hördes mest som ett sus tack vare regnet, gräset var högt över åkern. Ingenting skulle kunna få pojken att stanna. Han älskade att reta upp mugglarna. Som vanligt så sprang han över åkern och in i skogen och tog första bästa trädet och klättrade upp i det utan större svårigheter. På fritiden så älskar Landon att vara ute i naturen och vandra, men det är inte för äventyren. Utan för att få vara för sig själv och tänka ut sina idéer ifred. Då han inte gör det så utför han sina idéer, Landon har planer för det mesta och är väldigt listig av sig. Tack vare alla idéer så är han även väldigt ambitiös, men även hjälpsam i hemmet. Det sista hör nog mest till för att han är uppfostrad av sina föräldrar.

”Var tog kräket vägen” sa pojken med de långa framtänderna. Landon flinade där han satt uppe i trädet och tittade ner på dem två mugglarpojkarna. Han hade precis kastat lerbollar mot dem och tittade på sina leriga händer. Pojkarna däremot var leriga från topp till tå. 1- 0 till Landon! Mugglarna drog sig längre in i skogen och utan svårigheter så hoppade han själv ner på marken och gick lugnt tillbaka mot hans hem. Dem där korkade mugglarna skulle förmodligen inte komma tillbaka på ett bra tag, hans listiga gömställe funkade igen.

”Landon Quine! Se på dina händer, vad har du gjort” direkt vid grinden så möts han av sin mor Mindys förvirrande utryck och man ser att hon stirrar på hans händer.

”Jag har lurat in mugglarpojkarna i skogen, jag sa ju att jag inte behövde någon hjälp med att bli av med dem” säger han nöjd och ler.

”Jag och din far vill inte att du umgås med dem där pojkarna mer, förstår du det” säger hon argt och vänder sig om för att gå in mot huset igen. Förmodligen för att slippa regnet, men också för att hon är mån om familjens blod. Hon brukar säga att Landon ska vara stolt för att han är född i en av de renaste släkterna i världen, om det nu stämmer vet han inte, men den del av släkten som han känner till är väldigt ren. Däremot så vet han att många högstatus släkter är väldigt rena.
”Dem hatar mig och jag hatar dem, mor mugglarna är inget som intresserar mig, jag älskar bara att ställa till det för dem” säger han och minns den gången då allt det här började. Det var en varm sommardag och han var ute och gick för sig själv. Helt plötsligt klev dem båda mugglarpojkarna fram och ville att han skulle ta av sig sin klocka och ge den till dem. Klockan hade han fått av sin morfar och han vägrade. På något konstigt sätt så kunde pojkarna aldrig komma åt honom, på något sätt så skyddade någonting honom så de slungades bara iväg bakåt om dem försökte. Sedan den dagen så har dem alltid varit arga på honom och han hade varit lycklig för det var beviset på att han tillhörde Hogwarts skola som resten av hans familj hade gått på. 

Som resten av familjen så visar de gråa ögonen att han tillhör familjen Quine. Uppe på sitt rum sitter Landon för sig själv och drar handen genom det rufsiga håret som har en blandning av blont och brunt. Han är normallång och ser därför ut som de flesta andra och sticker inte ut på något sätt. Nere i vardagsrummet så hör han både hans mor och far. Förmodligen så gör de i ordning maten. Hans två bröder är förmodligen tillsammans med katten Jompis, ett påhittat namn som de bara hade kommit på då de fått katten. I andra handen håller han ett brev, från Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Nu var han påväg på sitt livs äventyr, många frågor fanns i pojkens huvud. Vilka skulle han nu ställa till det för och hur skulle det vara att utöva magi på riktigt.
Post Reply