Samantha Gunn [S] (Sarah Broke)

Post Reply
SORTERINGSHATTEN
Husalf
Husalf

Samantha Gunn [S] (Sarah Broke)

Post by SORTERINGSHATTEN »

Samantha Gunn, Manchester

Emily Stainthorp var en kvinna som var väldigt full av liv, men som också satsade mycket på sin karriär. Hon var ganska ung när hennes liv fick en vändning som hon inte alls hade väntat sig. Vad som hade kunnat bli början på en bra karriär. Hon hade hittat en genväg att ta sig uppåt i karriären, genvägen var hennes chef Icarus Westley. Det började som en affär mellan dem, och slutade med en gravitet.

Att Emily blev gravid var inte alls något som bra, hennes släkt som ansåg att detta var väldigt olämpligt gav henne ett ultimatum. Antingen så skulle hon göra sig av med barnet eller så skulle hon bi utesluten ur släkten. Det var inte alls något lätt val, Emily älskade sin släkt, men hon kunde inte ta ett annat liv, inte det liv som levde inom henne.

Hon gav sig iväg från släkten och sa att hon behövde betänketid över valet och hon var borta länge. När hon sedan kom tillbaka efter ungefär nio månader var hon utan barn. Vad ingen fick veta var att hon hade adopterat bort den lilla flicka som växt inom henne. Icarus hade inte ens fått veta om att hon var gravid, det var bara hennes släkt som visste något, ja, inte hela släkten men de närmsta.

Det hade det varit rykten om att hon blivit gravid och slutade på jobbet men det fanns ingen som hade haft några bevis för det. Emily ville vara säker på att det inte skulle finnas några bevis och hade sett till att låta flickan bli adopterad av mugglare, ju längre bort flickan kom från magivärlden desto bättre.

Flickan växte upp hos Monica och Jeremy Gunn. Helt utan kännetecken från sina biologiska föräldrar var hon inte, hon hade fått samma havsgröna färg på sina ögon som sin biologiska far och sin biologiska mors lockar. Hennes ögon var prydda med ett par stora glasögon, och håret var rött. Precis som Emily hade varit när hon var ung så var flickan ganska kort och rund. Flickan hade fått namnet Samantha.

Monica och Jeremy kunde inte fatta att de hade haft sådan tur att de fått adoptera henne, de hade stått i kö för att få adoptera i flera år och äntligen så hade de fått chansen. De hade valt att inte berätta för Samantha att de inte var hennes biologiska föräldrar, de ville ta det när hon är gammal nog, och trots att hon blivit elva år gammal så känner de inte att det är läge för det än. Hon är inte gammal nog ännu, på något sätt så blir hon aldrig gammal nog.

”Jag är Gunn, Samantha Gunn!” Samantha visar dem andra scenen som hon tyckt varit roande på filmen i går. De andra flickorna skrattar åt henne. ”Jo jag lovar, han sa så. Ja, fast inte mitt namn då.”

Samantha skulle egentligen ha gått och lagt sig men hon hade suttit bakom soffan och tjuvkikat på filmen som hennes föräldrar hade sett. Det är ofta att hon gömmer sig bakom soffan för att se på film, hon borstar tänderna och gör allt färdigt för att lägga sig. Hon ser även till så att hon ligger i sängen och ser till så att båda hennes föräldrar kommer och säger gott natt till henne, sedan är det bara vänta i ungefär tio minuter innan hon smyger upp och sätter sig bakom soffan.

”Det är faktiskt en vuxenfilm.” Att säga att det är en vuxenfilm är bättre, för det låter häftigare. Det är ju självklart att det är häftigare att se vuxenfilmer. Flickorna skrattar igen, fast de ser ändå med lite beundran på henne. Fast det är klart att få se vuxenfilmer får ju nästan ingen göra, sedan att Samantha sitter bakom soffan och tjuvkikade behöver ingen få veta.

Klockan ringer in och det blir dags för lektionen att börja. Flickorna försvinner in på lektionen. Samantha har inte alls något emot att börja lektionen, hon tycker skolan är rolig, i alla fall när de har ämnen som musik, och naturvetenskap. Hon tycker det är jätteintressant att få reda på hur saker fungerar. Att få en logisk förklaring till varför allt är på ett visst sätt är bra. Samantha vill oftast ha en logisk förklaring till det mesta, hon vill veta varför saker och ting blir som det är.

När sista lektionen slutar går Samantha till sitt skåp.
”Sam, ska vi hem till mig och fixa projektet nu?” Det är Gina som frågar, Samanthas bästa vän, de brukar göra de flesta projekt tillsammans. Både tycker det är intressant med naturvetenskap.
”Jag kan inte, jag ska till musikskolan.”

Samantha vet redan nu att hon ska gå med i skolbandet när hon blir äldre och börjar på en skola som har skolband. Hon ska i väg och spela klarinett nu efter skolan. Det är roligt att göra det och hon tycker om det instrumentet. När hon blir stor skulle hon kunna tänka sig att bli professionell klarinettspelare eller skådespelare. Att kunna få ett jobb där man tjänar bra och håller på med något som är roligt kan nog vara bra. Att dessutom få något jobb där man blir känd kan också vara bra. Då skulle hon kunna få en hel del makt, hon skulle nog kunna få en hel del mer som hon vill.

Samantha är inte sen med att se till att få saker om hon vill ha något, då hon är enda barnet i familjen Gunn och dessutom Monica och Jermeys ögonsten så är det lätt att hon blir bortskämd. Även om nu Monica och Jeremy inte skulle skämma bort henne så kan hennes mor- eller farföräldrar skämma bort henne. Samantha brukar utnyttja detta, när hon är på någon affär och finner något som hon vill ha kan hon peka på det och säga, ”Mormor jag tycker den här är fin.” Hon ber aldrig om något för då kan det låta som att hon tigger. Hon vet att de vill vara snäll och köper det åt henne ändå. Hon skull aldrig låta bortskämd och be att få något, då är det bättre att ge en hint om det är något hon gillar.

”Kan vi ta det imorgon?” Gina nickar. ”Bra då säger vi så, nu måste jag gå så jag inte blir sen.” Samantha försvinner snabbt med de orden och styr stegen mot bussen som ska ta henne till musikskolan. Att Monica eller Jeremy skulle kunna skjutsa henne är inte troligt eftersom de båda fortfarande jobbar, men Monica slutar ganska lagom för att kunna plocka upp henne efter musikskolan.

Samantha är inte alls lika säker som hon kan verka när det gäller filmer, klarinett eller naturvetenskap. I själva verket så kan hon vara ganska blyg även om hon försöker att inte visa det, att vara blyg skulle ju kunna innebära att hon är mesig och det är hon ju inte. Därför håller hon sig ofta till ämnen där hon kan få sig själv att framträdas som smart och framåt.

Om de andra flickorna pratar om mode skulle Samantha aldrig gå fram för hon har ingen koll alls på vad som är mode att ha och inte. Hon skulle troligen inte ens kunna ha samma kläder som alla anda, hon har inte alls samma kroppstyp som dem. De andra är ganska smala och om hon kollar på sig själv så är hon liten, kort och rund. Det skulle inte funka att hon skulle kunna ha samma kläder.

Samantha flyttar upp sina glasögon från nästan när hon kliver av bussen. Hon ser på musikskolan innan hon kliver in genom dörrarna. Då var det dags igen, dags att bli bättre på att spela. Ett steg närmare kändisskapet.
Post Reply