Edmund Bennett [R] (Emmz)

Locked
SORTERINGSHATTEN
Husalf
Husalf

Edmund Bennett [R] (Emmz)

Post by SORTERINGSHATTEN »

Edmund Bennett, Portsmouth, England

Mörkret har fallit över Portsmouth den här kvällen i slutet på augusti och en blond, lite rund pojke har just slagit sig ner i fåtöljen som står intill fönstret i hans rum. I famnen har han en alldeles ny stjärnkikare som han fått i födelsedagspresent tidigare i veckan. Pojken vars fullständiga namn är Edmund William Bennett tycker nämligen väldigt mycket om planeter och stjärnor, eller egentligen allt som har med astronomi att göra. Att pyssla med växter ute i trädgården och att läsa böcker tycker han också är roligt. Hursomhelst så för han kikaren mot de glasögonprydda ögonen och tittar ut genom fönstret på jakt efter stjärnor och planeter. Egentligen börjar det bli dags att sova men det får vänta en liten stund för han vill gärna prova stjärnkikaren. Tidigare hade han lånat sin pappas slitna, gamla kikare och ska han vara helt ärlig så fungerade den inte särskilt bra så han blev väldigt glad när han fick en ny, alldeles egen i födelsedagspresent.

”Men Edmund, är du vaken än? Dags att hoppa i säng!” hörs plötsligt hans mammas röst från dörröppningen.
”Ja, jag ville så gärna prova min stjärnkikare innan det var dags att sova men jag ska gå och lägga mig nu”, svarar han med en djup suck.
”Du hinner prova den massor av gånger när du börjar på Hogwarts. Seså, gå och lägg dig.”
Edmund reser sig från fåtöljen och lägger kikaren i den prydligt packade bruna kofferten som står på golvet. Att väskan är så pass prydligt packad kanske man inte kan vänta sig av en elvaårig pojke men han tycker om att ha det prydligt och välstädat omkring sig, det är helt enkelt sådan han är. För övrigt så ser han fram emot att få börja på Hogwarts om några dagar och har gjort det enda sedan hans föräldrar berättade om skolan för några år sedan. Det ska verkligen bli roligt att få lära sig magi på riktigt och inte bara höra om den. Skolan blir nog inga problem eftersom han är ganska lättlärd, och hans mamma brukar säga att han är intelligent också. Däremot är han lite nervös över hur han ska lyckas få några vänner eftersom han är blyg och lite försiktig. På grund av detta har han inte haft så många vänner under sin uppväxt även om han egentligen är både glad och snäll så fort man lärt känna honom. Hans mamma brukar även säga att han är ganska förståndig också eftersom han alltid tänker efter en extra gång innan han gör något, och han är nog lite feg också även om han inte riktigt vill erkänna det för någon.

Edmunds föräldrar Philip och Charlotte arbetar som trädgårdsmästare respektive ekonom, och det är nog från sin pappa som han har ärvt intresset för naturen och olika växter. De gick båda i samma årskurs men tillhörde olika elevhem, Hufflepuff och Ravenclaw. Det var egentligen under deras sjunde och sista år som kärlek uppstod och de blev ett par. Några år senare gifte de sig och flyttade in i det sandfärgade tvåvåningshuset som familjen än i dag bor i. Inte långt därefter föddes äldsta barnet Edmund och inom loppet av några år fick de även två döttrar.

Locked