Användarinfo till vänster/höger

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "Slutprovet i FMS-2"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i andra forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där.
Foxears
Hogwartsrektor
Hogwartsrektor

Användarinfo till vänster/höger

Inlägg av Foxears » 16 aug 2016, 10:44

Efter någon uppdatering nyss så har användarinfon i forumtrådarna flyttat sig från vänster sida om inlägget, till höger sida om inlägget (jag märkte det först när jag uppdaterade sidan, dvs ctrl+f5). Det känns väldigt olustigt att ha infon till höger, och även om jag antar att det är en vanesak så känns det bättre att ha användarinfo först (dvs till vänster där en ändå börjar kolla) så en enkelt kan se det när en kollar om någon svarat i trådar osv. Skulle det gå att ändra tillbaka?

Det här gäller forum 1. Verkar inte ha skett en sådan förändring på forum 2...

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Re: Användarinfo till vänster/höger

Inlägg av Angfiel » 16 aug 2016, 23:53

Yes plz, jag vill gärna ha tillbaka det också som det var :/

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Inlägg av Traxy » 17 aug 2016, 01:32

Det är exakt samma filer som har kopierats till bägge forummappar, så om det har ändrat sig på ena borde det ha ändrat sig på bägge. O_o Jag har försökt se om den kommer upp med ett redirect-meddelande varje gång man gör något, men har inte sett det. Det är nämligen en grej man måste kopiera bort i en av filerna som brukar påverkas av varenda uppdatering.

Problemet är att nya uppdateringar gärna ser till att uppdatera standardteman i samma veva, och eftersom vi använder ett standardtema där endast färgerna (och det med var profilen finns, eftersom höger är standardinställningen) är bytta och det är hur många CSS-filer som helst så kommer jag aldrig ihåg vilka jag ändrat i. XD Har inte märkt någon skillnad själv, så jag har bara tänkt "jaha, så bra, allt är som det ska vara" men det var det tydligen inte då. Får kika på saken under dagen. Tack för att ni sade till!

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Inlägg av Traxy » 20 aug 2016, 20:34

Ah, den var inte kopierad till F2 av någon anledning? O_o Ah well, nu funkar det som det ska, va?

Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare

Inlägg av Shetani » 20 aug 2016, 20:46

Yes! Behövde köra en ctrl-f5 för att uppdatera, men nu ser allt ut som det ska. <3 :3

Foxears
Hogwartsrektor
Hogwartsrektor

Inlägg av Foxears » 21 aug 2016, 05:40

Tack <3

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Inlägg av Angfiel » 27 aug 2016, 18:05

Wie <3 <3