Kenna Quinn [H] (Autumn)

SORTERINGSHATTEN
Sorteringshatt
Sorteringshatt

Kenna Quinn [H] (Autumn)

Inlägg av SORTERINGSHATTEN » 06 feb 2016, 21:59

Kenna Quinn, Southend-of-sea, England

Det är en stjärnklar natt i början av augusti, en sådan natt som man kan se alla stjärnor så tydligt att man nästan tror att det är Photoshop, eller en bild tagen ifrån rymden. En mörkblond och lång flicka har precis ut från flygplanet och står nu ungefär tre meter ifrån trappan hon nyss gått ner för, och kollar upp på himlen. Men hon hinner dock inte stå där i en minut innan hennes lillebror Edgar stoppar in ett finger i sidan på henne så att hon ska gå vidare men hon skyndar att snabbt sticka in ett finger i hans mage. När Edgar sticker ut tungan åt henne gör hon även det det tillbaka.
"Öga för öga, tand för tand", viskar hon för att bara han ska höra.
"Du är löjlig om du tror på det, och barnslig eftersom du är två år äld..." Viskar han tillbaka men hinner inte avsluta meningen eftersom hennes mamma kommer ner gående med både hennes eget och Edgars handbagage följd av hennes pappa som kom bärande på lillasystern Lauralee.
"Det är ju du som barnslig som inte kan bära ditt eget bagage, du som är nio", viskar Kenna snabbt för att föräldrarna inte ska höra. Som tur är gör de inte det och Edgar kan inte fortsätta.
"Kenna, kan du komma hit och ta Lauralees handbagage?" Frågar hennes mamma trött, men vänligt. Kenna går och tar sin lillasysters bagage, för trött för att kunna le tillbaka till hennes mamma.

Kenna önskar att hon hade kunnat stannat kvar eftersom hon redan längtar tillbaka till USA, hennes bästa vänner och hennes farmor och farfar. Kennas pappa kommer ifrån USA och hennes mamma ifrån England. Själv är Kenna född i England som sin mamma. När Kenna var 2 år flyttade de till USA så hon minns inte något av England ifrån innan de hade flyttat. För ungefär ett år sedan så flyttade hela familjen tillbaka över Atlanten igen, vilket är något som hon önskar aldrig hade hänt, till och med mer att hon fick brevet ifrån Hogwarts. Det känns lite konstigt att bli ledsen eller missnöjd över att få brevet medan någon ifrån en renblodig familj inte kommer att få något alls eftersom den personen är en ynk. Men hon var tvungen att flytta iallafall eftersom hennes mormor hade blivit sjuk och för att båda hennes föräldrar hade fått nya jobb. På hennes tionde och sista födelsedag som de bodde i USA fick hon en mobil för att kunna ha kontakt med hennes vänner, och självklart så skickar de sms till varandra oftast i grupp chattar. Men ändå är det jobbigt eftersom de har gjort allt tillsammans men nu får hon mest bara lyssna på allt de andra har gjort, men aldrig skulle hon säga upp kontakten med någon av dem. Bara för att något är svårt ska man inte ge upp.

För nästan exakt ett år sedan, när de flyttade tillbaka berättade hennes mamma och pappa om magi för henne. Tydligen så var hennes mamma en häxa och hennes pappa som de flesta andra hon känner en mugglare. Först tyckte Kenna att allt var coolt men när hennes mamma ville att hon skulle gå på en speciell skola för allt detta- om hon nu själv var en häxa- var lite för mycket och Kenna började hata det. Egentligen vet hon inte varför kanske var det för att ge igen för att hon var tvungen att flytta ifrån hennes liv i Florida. Och kanske också för att om hon hatade allt detta skulle de kanske flytta tillbaka. Så hon väntade i ett helt år på att hennes föräldrar skulle säga att de kunde flytta tillbaka men inget hände

När bilen kör upp på uppfarten är det ljust ute och det första Kenna gör är att gå upp på sitt rum med sina väskor. Hon öppnar försiktigt upp väskan och tar ut fotoalbumet och kameran hon har fått av sina vänner. Alla bilder är tagna ifrån den nya kameran eftersom den skriver ut bilderna själv direkt efter man tagit dem. De flesta är suddiga och har dålig skärpa men hon bryr sig inte, för de är tagna tillsammans med hennes enda vänner. Här har hon inga, inte än. Kenna skyndrar sig att packa upp resten av hennes saker, viker om de kläder som behövs vikas om. Tankarna om Hogwarts och den "vanliga" skolan dyker upp. Trots allt är nog inte Hogwarts så dumt, hon har ju inte varit där än. När hon rättat till alla kläder öppnar hon sig garderob och lägger prydligt in dem, även om hon istället vill kolla i albumet.

Någon knackar på hennes dörr två gånger.
"Kom in", säger Kenna och dörren öppnas.
"Hur är det?", frågar hennes mamma samtidigt som hon stänger dörren efter sig. Kenna funderar på att ljuga, men väljer att säga som det är.
"Mamma, jag tror att jag är redo att prata mer om Hogwarts" säger Kenna och ler lite svagt mot sin mamma.
"Är du säker? Du har ju försökt att ignorera allt i ett år", svarar hennes mamma med skimrande ögon och ett leende på läpparna.
"Ja, men eftersom vi inte ska flytta tillbaka och jag inte vill tillbaka till skolan jag gick i så är väl inte Hogwarts ett superdåligt val", börjar hon med ett leende, "Jag tror att jag är redo för magivärlden"
"Jag visste det" säger hennes mamma och kramar om henne "Jag tror att det var på tiden, om du vill så kan vi åka till Diagongränden imorgon. Om du vill"
Kenna nickar till svar. Det kanske inte är så dumt ändå.