2017-01-01 Det här forumet är nu arkiverat. Vänligen använd http://forum.svenskahogwarts.com istället! (Du behöver skapa ett nytt användarkonto.)

JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD!

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "Slutprovet i FMS-2"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i andra forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där.
Skriv svar
ADMIN
Tekniskt Ansvarig
Tekniskt Ansvarig
Borta t.o.m.: 05 dec 2014
Segar t.o.m.: 05 dec 2014
Kontakt:

JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD!

Inlägg av ADMIN » 11 feb 2008, 11:49

Tala om detta otäcka händelse i den här tråden så fixar vi det. (Man kan ju inte skicka PM till folk som glömt sina lösenord, och de kan inte PM:a heller!)

Skriv ditt registrerade användarnamn, så kommer du få ett mail till mailadressen som är angiven i din forumprofil med det nya lösenordet. Sedan är det bara att logga in med det lösenordet och gå in på KONTROLLPANELEN och skriva in ett nytt lösenord om du vill byta till något du kanske kommer ihåg bättre. Kom ihåg att skriva ner det på ett säkert ställe så du inte glömmer det igen. ;)

Om ditt borttappade lösenord inte gäller forumet utan på hemsidan, så gör du så här: Försök logga in som vanligt! Skriver du fel lösenord får du nämligen upp en länk där det står Glömt lösenordet? Tryck här. - Tryck där, så skickar hemsidan automatiskt ut ett nytt lösenord till dig.

Mall:

"Hej, snälla forumadmin. Jag heter __________ i det här forumet och jag har totalt glömt bort mitt lösenord. Kan någon ändra det åt mig så snart ni har tid så att jag kan logga in igen? Tack på förhand!"

Gäst

Re: JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD!

Inlägg av Gäst » 14 feb 2008, 16:32

"Hej, snälla forumadmin. Jag heter Lollan i det här forumet och jag har totalt glömt bort mitt lösenord! Kan någon ändra det åt mig så snart ni har tid så att jag kan logga in igen? Tack på förhand!"

Snälla snälla, jag är tydligen bra på att glömma mitt lösenord på SH :look :(

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Inlägg av Angfiel » 14 feb 2008, 16:35

Eftersom Lollan inte ens finns registrerad på det nya forumet så måste du ta och göra det. Glöm inte bort att registrera dig på BÅDA forumen!

Lollan

Inlägg av Lollan » 15 feb 2008, 15:37

mina karaktärer finns väl kvar ändå?! O.O

Sparrow
Spöke
Spöke

Inlägg av Sparrow » 15 feb 2008, 15:38

ja, det är klart. det är bara forumet som kollapsat. det har inget med karaktärerna att göra.

Lollan

Inlägg av Lollan » 15 feb 2008, 18:47

så det är bara att registera sig som vanligt då...? ska man ha samma lösenord eller något..? ursäkta alla frågor :-/

Sparrow
Spöke
Spöke

Inlägg av Sparrow » 15 feb 2008, 20:33

ja. och det spelar ingen roll vad du har för lösenord, så länge du kommer ihåg det och folk inte kan gissa sig till vad det är.

Gäst

Inlägg av Gäst » 16 feb 2008, 20:57

förlåt förlåt förlåt... men var mer än precis här ska jag registera mig? :oops:

Sparrow
Spöke
Spöke

Inlägg av Sparrow » 16 feb 2008, 20:59

Lollan
Spöke
Spöke

Inlägg av Lollan » 16 feb 2008, 21:11

tackar, (:

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 17 feb 2008, 23:18

Det står på hemsidans förstasida, om inte annat. :P

Gäst

Inlägg av Gäst » 28 jul 2008, 17:47

Hej, snälla forumadmin. Jag heter Frigolit i det här forumet och jag har totalt glömt bort mitt lösenord. Kan någon ändra det åt mig så snart ni har tid så att jag kan logga in igen? Tack på förhand!
Senast redigerad av Traxy 28 jul 2008, 18:09, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Fixat.

Gäst

Re: JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD! och mitt namn här

Inlägg av Gäst » 10 nov 2009, 20:17

Hej jag har glömt både och, namn och lösen. fick mail om jag hade en karaktär som ska heta Hannah Sutton. tack förhand! HJÄLP! :oops: :cry:

ADMIN
Tekniskt Ansvarig
Tekniskt Ansvarig
Kontakt:

Inlägg av ADMIN » 11 nov 2009, 16:05

Jensan90210 enligt användarnamnet på hemsidan, men det finns ingen sådan person anmäld i något utav forumen. Har du glömt lösenordet till hemsidan så kan du skriva in något i lösenordsfältet på hemsidan, så får du upp en förfrågan om ifall du glömt lösenordet. Klicka på den länken så skickas ett nytt hemsidelösenord till dig till den epostadress du angav när du skaffade ett hemsidekonto. :)

Aprikos
Lärare
Lärare
Segar t.o.m.: 10 aug 2014

Inlägg av Aprikos » 07 mar 2010, 10:27

Hej, jag heter bec96 i båda forumen och har glömt bort lösenordet på hemsidan. Jag har klickat i att jag glömt lösenord, men får inget mail om nytt till någon av mina epostadresser. Finns det en chans att man kan lösa det i alla fall? Tack på förhand! :)

Moony
Spöke
Spöke

Inlägg av Moony » 01 apr 2010, 21:22

Hej jag har utsatts för en minnesförtrollning och har nu totalt glömt bort mitt lösenord till forum2. Snälla kan inte ni skicka ett nytt lösenord till mig, moonlight.

Lily
Lärare
Lärare

Inlägg av Lily » 16 jul 2012, 19:11

Hej jag har utsatts för en minnesförtrollning och har nu totalt glömt bort mitt lösenord till forum2. Snälla kan inte ni skicka ett nytt lösenord till mig, Huffa. Tack på förhand

Gäst

Inlägg av Gäst » 17 jul 2012, 09:37

"Hej, snälla forumadmin. Jag heter Huffa i det här forumet och jag har totalt glömt bort mitt lösenord. Kan någon ändra det åt mig så snart ni har tid så att jag kan logga in igen? Tack på förhand!"

Gäst

Inlägg av Gäst » 17 jul 2012, 09:39

"Hej, snälla forumadmin. Jag heter Huffa i det här forumet och jag har totalt glömt bort mitt lösenord. Kan någon ändra det åt mig så snart ni har tid så att jag kan logga in igen? Tack på förhand!"

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 19 jul 2012, 10:59

Eftersom du har postat som Huffa efter dessa inlägg så antar jag att du har kommit ihåg lösenordet igen. ;)

För att nollställa lösenord så trycker man på "Jag har glömt lösenord" på inloggningssidan (klicka på "Logga in" längst upp till vänster så kommer du dit). Följ instruktionerna så får du ett mejl med vad ditt lösenord är.

Lily
Lärare
Lärare

Inlägg av Lily » 19 jul 2012, 12:03

altså, jag är inloggad här hela tiden, på denna datorn så om jag loggar ut vet jag inte vad jag ska skriva för att logga in.

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Inlägg av Angfiel » 19 jul 2012, 12:08

TraXy skrev:För att nollställa lösenord så trycker man på "Jag har glömt lösenord" på inloggningssidan (klicka på "Logga in" längst upp till vänster så kommer du dit). Följ instruktionerna så får du ett mejl med vad ditt lösenord är.

:)

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 19 jul 2012, 13:27

Du borde ha fått mejl med dina inloggningsdetaljer när du registrerade dig i forumen. Om inte (de kan ha hamnat i skräppostkorgen), eller om du har slängt dem:

Om du är inloggad och inte kommer ihåg lösenordet:

1. Tryck på "Logga ut" (längst upp i vänsterkanten).
2. Tryck på "Logga in" (längst upp i vänsterkanten).
3. Under fältet för lösenord, tryck bara på "Jag har glömt mitt lösenord."
4. Fyll i ditt användarnamn (Lily) och den epostadress du angivit för att skapa kontot (o*****a.******@gmail.com - jag har tagit bort bokstäver med stjärnor här nu i exemplet så att din epostadress inte visas för hela världen, men du vet ju vad din egen epostadress är!) och tryck sedan på "Skicka".
5. Ditt forumlösenord skickas till dig via epost. Kolla i skräppostkorgen om det inte har dykt upp i inkorgen efter en halvtimme eller så.
6. Gå tillbaka till forumet och logga in med lösenordet.

Förhoppningsvis använde du samma lösenord i bägge forum, för enkelhetens skull. Annars måste du gå till Forum2 och göra exakt samma sak där.

Om du vet vad ditt gamla lösenord är men vill byta till något annat så går du till "Kontrollpanel" (längst upp till höger), sedan "Profil" (i vänsterkanten), sedan "Ändra kontoinställningar" (också i vänsterkanten, under Profil) och skriver i nytt lösenord, upprepa det nya lösenordet och längst ner anger du det gamla (nuvarande) lösenordet och trycker på "Skicka" så ändras lösenordet.

Lily
Lärare
Lärare

Inlägg av Lily » 19 jul 2012, 17:01

tack!

Gäst

Inlägg av Gäst » 13 mar 2014, 16:47

Hej, snälla forumadmin. Jag har försökt bli medlem på både hemsidan och forumet två gånger nu, men av någon anledning kommer aldrig mitt aktiverings-mail. Snälla hjälp?
Senast redigerad av Traxy 16 mar 2014, 23:37, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: Se svaret nedan. /Admin

Skriv svar