2017-01-01 Det här forumet är nu arkiverat. Vänligen använd http://forum.svenskahogwarts.com istället! (Du behöver skapa ett nytt användarkonto.)

JAG VILL BYTA FORUMNAMN!

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "Slutprovet i FMS-2"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i andra forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där.
ADMIN
Tekniskt Ansvarig
Tekniskt Ansvarig
Borta t.o.m.: 05 dec 2014
Segar t.o.m.: 05 dec 2014
Kontakt:

JAG VILL BYTA FORUMNAMN!

Inlägg av ADMIN » 11 feb 2008, 11:39

Är du 100% säker på att du vill byta namn?

Om svaret är ja, använd den här tråden!

Vänligen notera: Varje gång ett användarnamn ändras så behöver följande saker uppdateras för hand av admin:

• Användarnamnet i bägge forum
  • Användarnamnet på hemsidan
  • Om du har en lärare: En rad klistrade trådar i forumet där användarnamnet förekommer och måste stämma
  • Ämnesraden på alla dina bakgrunder i forumen, eftersom ditt användarnamn står där
  • Alla aktivitetsfiler där ditt namn förekommer (det finns fyra olika: HW, BB, DS och MV)

Har du en karaktär på Beauxbatons så innebär det också, eftersom det fortfarande bara kan ändras manuellt:

• Elevsidan
  • Om du har en lärare: Personalsidan
  • Om du har skrivit lektioner: Lektionssidorna

Med andra ord vill vi att folk ska byta namn med måtta och inte bara för skojs skull (läs: inte som man byter kläder), så tänk igenom bytet ordentligt innan du använder den här tråden. Om du byter namn och sedan vill byta tillbaka igen (eller skaffa ett nytt) efter en vecka så jublar vi inte av glädje direkt, utan tycker snarare att du är en velpotta som borde bestämma sig någon gång. :P Med andra ord: Var säker på att du har hittat rätt namn att byta till och att det är ett du kommer att trivas med i åtminstone ett halvår framöver innan du säger till här.

OBS! Du måste vara inloggad i forumet för att vi ska kunna godta din namnändring. Detta är så att vi vet att det verkligen är du som vill ändra namnet och inte någon som bara låtsas vara du men som inte kunnat logga in.

Här är mallen för namnbyte. Kopiera det i ett svar på den här tråden och ändra enligt anvisningar/behov:

"Hej, snälla forumadmin. Jag heter skriv namn här i forumet och på hemsidan, men jag skulle vilja ändra det till skriv nytt namn här istället. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!"

(Tänk på att skriva namnet EXAKT så som du vill att det ska se ut. Säger du t.ex. "svenska hogwarts" så kommer vi att ändra det till "svenska hogwarts", även om du egentligen ville ha "Svenska Hogwarts", o.s.v..)

ugglan-94
Mugglare
Mugglare

Re: JAG VILL BYTA FORUMNAMN!

Inlägg av ugglan-94 » 25 jan 2009, 11:49

i båda forumen heter jag en sak men på hemsidan heter jag något annat men jag vet inte hur man gör för att byta på hemsidan
(jag har inte gjort någon bakrund än)

Angfiel
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Inlägg av Angfiel » 25 jan 2009, 11:57

Du kan inte själv byta på varken hemsidan eller i forumet utan det måste admin göra. Vi måste då veta vad du heter i forumet (båda två!) och vad du heter på hemsidan och vad du vill heta för att kunna byta namn på dig så det stämmer överallt.

Så vad heter du nu i forum1?
Vad heter du nu i forum2?
Vad heter du nu på hemsidan?
Vad vill du heta i framtiden på alla de ovanstående?

:)

ugglan-94
Mugglare
Mugglare

Inlägg av ugglan-94 » 25 jan 2009, 15:53

i början fattde inte jag det här med namnen så i båda forumen 1 och 2 heter jag ugglan-94 (men det vill jag fortfarande heta) men på hemsidan heter jag harry-potter och det vill jag byta till ugglan-94

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 25 jan 2009, 16:05

Fixat! :)

harry-potter på hemsidan är nu ugglan-94.

elvira
Spöke
Spöke

Inlägg av elvira » 10 mar 2009, 18:08

Hejsan! Min kompis har krånglat till det lite. Hon registrerade sig för länge sedan som toveee i båda forumen. Sedan lade hon ner allt men nu har jag tjatat tillbaka henne. I Forum 2 finns hon kvar men inte i Forum 1 för hon har blivit utrensad. Nu ska hon alltså göra ett till försök men vill inte längre heta toveee utan thuveigh. Går det att fixa?

Tack på förhand, från oss båda :D
Senast redigerad av 3 Traxy, redigerad totalt 10 gång.
Anledning: Hon har inte blivit borttagen, hennes forum1-konto var deaktiverat p.g.a. inaktivitet (vetefan varför det inte deaktiverats i F2 o.O). Har ändrat namn på bägge forumkonton och aktiverat kontot i F1 igen. Hemsidan finns hon på med nya namnet. /Traxy

Bubbles
Mugglare
Mugglare

Inlägg av Bubbles » 24 mar 2009, 20:13

Haha åh förlåt, jag är ju helt borta.. Ska behålla Bubbles som namn.
Senast redigerad av 1 Bubbles, redigerad totalt 25 gånger.

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 25 mar 2009, 09:54

Vad missförstod du? Tycker du har förstått saken ganska bra, eftersom du skaffat konton i bägge forum och det heter samma sak där som på hemsidan. O0 När det gäller missförstånd så brukar det vara att folk inte registrerar sig i forumen, eller bara registrerar sig i det ena... eller att de registrerar sig med annat namn än på hemsidan.

svartasaken

Inlägg av svartasaken » 31 mar 2009, 19:54

När jag registrerade mig gjorde jag ilte fel och fattade inte någonting så jag skapade typ två användare i något forum. Den ena är den här, svatasaken men jag skapade en till, grönagem eftersom jag inte fattade att man beövde ha samma användarnamn i båda forumen så det är ju lite onödigt att grönagem då finns kvar eftersom jag inte går in på den och det är ju onödigt att ha två användare...

Jag försökte komma in på den och skriva att här att jag ville ta bort den användaren, men jag kom inte ihåg lösenordet så jag klickade på "Glömt lösenord" och skrev in min mailaddress... Då stod det att kontot hade blivit inaktiverat, vad gjorde jag?? :look

Foxears
Hogwartsrektor
Hogwartsrektor
Kontakt:

Inlägg av Foxears » 31 mar 2009, 20:17

Det har antagligen tagits bort för att du varit inaktiv med det kontot...

svartasaken

Inlägg av svartasaken » 01 apr 2009, 21:05

miss Foxears skrev:Det har antagligen tagits bort för att du varit inaktiv med det kontot...

Ahh XD I see

DryCounty
Spöke
Spöke

Inlägg av DryCounty » 19 jul 2009, 22:39

Hej ! Jag heter TheElder som användarnamn på hemsidan men DryCounty på forumena. Kan ni ändra till DryCounty på hemsidan med ?
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 21 gånger.
Anledning: Fixat! /Traxy

Nemiis
Mugglare
Mugglare

Inlägg av Nemiis » 16 aug 2009, 21:04

Hej, snälla forumadmin. Jag heter HannaEvald här i forumet och på hemsidan, men jag skulle vilja ändra det till Nemiis här istället. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!

Walle
Spöke
Spöke

Inlägg av Walle » 17 sep 2009, 23:19

"Hej, snälla forumadmin. Jag heter Glurm här i forumet och på hemsidan, men jag skulle vilja ändra det till mitt gamla, mer välklingande Walle istället. Jag tror det enda stället Glurm nämns är i Marions bakgrund som ligger hos hatten nu. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!"
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 18 gånger.
Anledning: Fixat!

Wolli
Mugglare
Mugglare

Inlägg av Wolli » 04 nov 2009, 14:44

Hej, snälla forumadmin. Jag heter Älgis här i forumet och på hemsidan, men jag skulle vilja ändra det till Wolli istället. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Angfiel, redigerad totalt 4 gånger.

Arianna200
Spöke
Spöke

Inlägg av Arianna200 » 25 feb 2010, 16:33

Jag heter Arianna200 på forumena men på hemsidan heter jag Ariann200 kan ni hjälpa mig att ändra hemsidans namn till Arianna200? Snälla!

PS Jag har ingen bakrund.
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 25 gånger.
Anledning: Redan besvarad via melj + åtgärdad.

Arianna200
Spöke
Spöke

Inlägg av Arianna200 » 25 feb 2010, 16:35

i båda forumen heter jag en sak men på hemsidan heter jag något annat men jag vet inte hur man gör för att byta på hemsidan
(jag har inte gjort någon bakrund än) :oops:

Mockingjay
Spöke
Spöke

Inlägg av Mockingjay » 24 mar 2010, 17:44

Hej, snälla forumadmin. Jag heter Michi i forumet och på hemsidan, men jag skulle vilja ändra det till Mockingjay istället. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 26 gånger.

Kokos
Lärare
Lärare

Inlägg av Kokos » 04 apr 2010, 22:47

Hej, snälla forumadmin. Jag heter kinoko här i forumet och på hemsidan, men jag skulle vilja ändra det till Kokos istället. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!

(Ursäkta besväret eftersom jag har ett par karaktärer, men tänkte att fler känner mig som Kokos så det fick bli det här med, och inte bara på IRC :cute )
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 4 gånger.
Anledning: Då var det fixat! :) /Traxy

Mandaauw
Spöke
Spöke

Inlägg av Mandaauw » 11 apr 2010, 14:17

Hej, snälla forumadmin. Jag heter Mandaauw här i forumet och på hemsidan, men jag skulle vilja ändra det till Manda istället. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 11 gånger.
Anledning: Går tyvärr inte. Finns redan en användare med det namnet. /Traxy

Tinki
Mugglare
Mugglare

Inlägg av Tinki » 13 apr 2010, 15:50

Jag har råkat skriva ett namn på hemsidan och andra på forumen. Har inte gjort någon bakgrund eftersom jag inte kan använda mig av det här ännu eftersom jag heter olika. Kan heller inte göra någon ny eftersom eposten är upptagen, så jag vill byta namn.

På hemsidan heter jag Tinki medans jag på forumen heter loll4n. Jag vill heta tinki på alla!
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 13 gånger.
Anledning: Fixat! :) Bra val, btw. Blir ju rörigt med en "loll4n" och en "lollan"! ;) /Traxy

Monki
Elev
Elev
Kontakt:

Inlägg av Monki » 18 apr 2010, 17:55

Hej, snälla forumadmin. Jag heter MissMonki här i forumet och på hemsidan, men jag skulle vilja ändra det till Monki istället. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 18 gånger.
Anledning: Varsågod! /Traxy

Foxears
Hogwartsrektor
Hogwartsrektor
Kontakt:

Inlägg av Foxears » 19 apr 2010, 12:12

Usch, jag har tänkt på det här länge och insett att ju längre jag väntar ju jobbigare kommer det bli. Jag hatar förändringar, men mitt namn är på tok för könsbestämt så därför skickar jag det här nu och så får jag låta bli att ångra mig. Så ska jag arbeta mig igenom Hoggypedia och ändra där själv :look

"Hej, snälla forumadmin. Jag heter miss Foxears i forumet och på hemsidan, men jag skulle vilja ändra det till Foxears istället. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!"
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 19 gånger.
Anledning: Varsågod va! /Traxy

Aprikos
Lärare
Lärare
Segar t.o.m.: 10 aug 2014

Inlägg av Aprikos » 16 maj 2010, 16:06

"Hej, snälla forumadmin. Jag heter bec96 här i forumet och på hemsidan, men jag skulle vilja ändra det till Aprikos istället. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!"
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 16 gånger.
Anledning: Varsågod! /Traxy

Minimu
Mugglare
Mugglare

Inlägg av Minimu » 23 maj 2010, 19:22

"Hej, snälla forumadmin. Jag heter Minimu i båda forumen, men på hemsidan heter jag Jojjo. Jag skulle vilja ändra hemsidenamnet till Minimu istället. Kan någon fixa det åt mig så snart ni har tid? Tack på förhand!
Senast redigerad av 1 Traxy, redigerad totalt 23 gånger.
Anledning: Fixat! :) /Traxy

Skriv svar