Fler kön än två vid registrering?

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "Slutprovet i FMS-2"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i andra forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där.
Devilduck
Mugglare
Mugglare

Fler kön än två vid registrering?

Inlägg av Devilduck » 02 sep 2015, 13:15

Hej, jag är ny och är osäker på om detta är rätt plats för att fråga. Men jag lade märke till att när man registrerar sig så kan man bara välja tjej eller kille, och det finns ju de som är icke-binära tex. Jag tycker att det borde antingen finnas fler alternativ eller att man får skriva in kön själv och därmed definiera det själv :D

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Re: Fler kön än två vid registrering?

Inlägg av Traxy » 04 sep 2015, 23:23

Jag vet inte hur man ändrar/lägger till alternativ och hemsidan i nuvarande skick vidareutvecklas inte längre. Det är tänkt att finnas ett könsneutralt alternativ på nästa version av sidan när (om) den blir av. Om det är ett fält som måste fyllas i, fyll i det du associerar dig med för tillfället, om det är något som skiftar för dig. Det går att ändra i efterhand sedan om du känner annorlunda. Om du inte kan/vill definiera dig alls, välj ett alternativ på måfå. O0 (Vad det råkar stå för kön på en profil på en rollspelssida är ju liksom inte superviktigt - i jämförelse med t.ex. Skattemyndigheten.)

Det är egentligen bara av statistikskäl som det finns med överhuvudtaget.

Foxears
Hogwartsrektor
Hogwartsrektor

Inlägg av Foxears » 05 sep 2015, 04:26

Hej, jag är själv ickebinär (vet att det finns fler medlemmar som är det) och har varit medlem i många år. Vi är medvetna om att det här är ett problem, och en ny hemsida är förhoppningsvis på g där det kommer finnas fler alternativ, precis som Traxy säger :) Alternativen häxa, trollkarl och magiker är de alternativen som diskuterats fram, säg gärna till om du känner att nåt mer/annat alternativ skulle vara bättre :)

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Inlägg av Traxy » 12 sep 2015, 18:42

Kollade precis på sidan och enligt den så är det ett fält som inte är obligatoriskt, och är det inte obligatoriskt så är det enklaste att helt enkelt ta bort det helt från registreringssidan, så det har jag nu gjort. :)

Foxears
Hogwartsrektor
Hogwartsrektor

Inlägg av Foxears » 13 sep 2015, 04:51

<3

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Inlägg av Traxy » 14 sep 2015, 16:37

TraXy skrev:Kollade precis på sidan och enligt den så är det ett fält som inte är obligatoriskt, och är det inte obligatoriskt så är det enklaste att helt enkelt ta bort det helt från registreringssidan, så det har jag nu gjort. :)
Och trots att det inte var märkt som obligatoriskt att fylla i så krävde sidan det för att användaren ska läggas till i databasen, så jag har fått lägga tillbaka fältet eftersom det var det som orsakade problemet med att konton inte lades till. Dock har jag ändrat fältet så att det står "Magiker" på bägge alternativ och ändrat så att det nu ska stå "(Magiker)" på ens profil också. Om samma fält finns på andra ställen på hemsidan som jag inte tänkt på eller är medveten om så kommer där nu att stå "Magiker" istället för "Häxa/Trollkarl" också, men det är smällar man får ta.

Har rådfrågat experten här bredvid och han konstaterade att det inte går att lägga till ett tredje alternativ p.g.a. hur det är kodat i databasen, därav att jag istället ändrade så att texten som syns utåt på sidan är samma på bägge.

Skriv svar