Ej sökbara forum

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "Slutprovet i FMS-2"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i andra forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där.
Aprikos
Lärare
Lärare

Ej sökbara forum

Inlägg av Aprikos » 04 jan 2013, 18:33

Hellu :)
Har lagt märke till att man inte kan söka i Efterlysning av spelare i F1 eller i Släktforskarforumet i F2. Tror inte att det går att söka i forumet för Beauxbatons- eller magivärldsbakgrunder heller :/ Det finns i själva verket ganska många forum man INTE kan söka i, och jag undrar varför det är så och om det finns något man kan göra åt det? Framför allt i släktforskningsforumet, eftersom jag egentligen är för lat för att titta på alla namn när jag letar efter en specifik släkt.
*gosmos*
Kosi

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Re: Ej sökbara forum

Inlägg av Traxy » 04 jan 2013, 23:24

KAN kan man ju, det är bara att ställa in så att det är sökbart. Dock tror jag att man måste köra en omindexering av sökord vilket tar FÖR EVIGT att göra och är inte ens garanterat att det fungerar som det ska i slutänden. >_<

Ett tips om du behöver hitta trådar snabbt är att trycka Ctrl-F, d.v.s. "Hitta"-funktionen i webbläsaren, i en forumavdelning. Pröva får du se! Ctrl-F använder jag jämt och ständigt, oavsett sajt. Mycket användbart. :)

Aprikos
Lärare
Lärare

Re: Ej sökbara forum

Inlägg av Aprikos » 05 jan 2013, 00:16

Saker som tar för evigt är tråkiga så jag tycker att vi struntar i det i sådana fall :look
Tack för tipset! :)

Skriv svar