Inloggnings-fel på Hemsidan!

Har Dobby varit framme och "hjälpt till" på hemsidan eller i forumet eller på IRC? Rapportera fel här, eller ge förslag till förbättringar!
Kategoriregler
Kom ihåg att ge detaljer! "Det går inte att skicka in prov" ger oss liksom inte någon ledtråd till vad som är fel. Nämn vilken sida det gäller (t.ex. "Slutprovet i FMS-2"), vad du försöker göra när du får fel, och vad felet består av (ev. felmeddelanden som dyker upp). Det gör det mycket enklare för oss att hitta felet och så går det mycket snabbare att åtgärda! Kika i andra forumet för att se att inte samma fråga redan ställts där.
Skriv svar
Nause44
Mugglare
Mugglare

Inloggnings-fel på Hemsidan!

Inlägg av Nause44 » 13 okt 2012, 09:40

Jag behöver lite hjälp! Jag är registrerad på både f1 och f2 och ska vara det på hemsidan. Men min kompis och jag hittar inte mitt namn i medlemslistan på Hemsidan och jag kan inte logga in, men jag ska vara registrerad! För när jag försöker logga in så står det:

Forbidden

You don't have permission to access /user/login.php on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache Server at http://www.svenskahogwarts.com Port 80

Hoppas att någon kan hjälpa mig! Därför kan jag inte göra en karaktär, jag blir hysterisk!

TheSnakesneaker
Spöke
Spöke

Re: Inloggnings-fel på Hemsidan!

Inlägg av TheSnakesneaker » 13 okt 2012, 10:09

Jag är den ''lyckliga'' kompisen som var till hans hjälp!

Ailue
Elev
Elev

Inlägg av Ailue » 13 okt 2012, 11:37

Hejsan!

Många medlemmar har haft det där problemet på sistone och ännu har det inte gått att lösa. Kontakta Taura-Tierno (Aka TT ) han har fixat det åt de andra som haft problemet. Honom kontaktar man eklast via IRC och mibbit-guiden hittas HÄR

Anledningen till att du inte finns med i medlemslistan är att din karaktär troligtvis har rensats ut pga. en längre tids inaktivitet och på den listan finns endast de som i nuläget har karaktärer med.

TheSnakesneaker
Spöke
Spöke

Inlägg av TheSnakesneaker » 13 okt 2012, 12:10

Han har aldrig haft en karaktär!

TheSnakesneaker
Spöke
Spöke

Inlägg av TheSnakesneaker » 13 okt 2012, 14:25

Han har nu försökt att göra det som TT sade 5 gånger. Verkar inte funka! Då kan han ju inte skaffa en karaktär!

Ailue
Elev
Elev

Inlägg av Ailue » 13 okt 2012, 17:34

Har ni påpekat för TT att det inte funkade?

Så klart är det ju möjligt att skaffa ett nytt konto, om man inte är extremt fäst vid sitt forumnamn då så klart.

TheSnakesneaker
Spöke
Spöke

Inlägg av TheSnakesneaker » 13 okt 2012, 17:44

Nej det har vi inte, men (Nause44) han hade en profil som hette kevincastro33 förut, men den kommer han inte in på, och visningsbilden för den profilen är ett spöke. Finns det möjlighet att han kan komma in på den igen? Aktivera den och använda sin gamla karaktär? :pray

Aprikos
Lärare
Lärare

Inlägg av Aprikos » 14 okt 2012, 16:08

Karaktären är utrensad tror jag, så han får ansöka om att få en ny. I medlemslistan på hemsidan står man bara med om man har en karaktär som finns (dvs inte utrensad) och det är också bara då man kan logga in har jag för mig. Om Kevin/Nause vill anmäla en ny karaktär är det bara att göra så.
Han borde kunna komma in som kevincastro33 på forumet.

TheSnakesneaker
Spöke
Spöke

Inlägg av TheSnakesneaker » 14 okt 2012, 17:04

Men om hans ska ansöka om en ny karaktär så måste han ju logga in på Hemsidan, det går inte att göra med varken kevincastro33 (also called as kc33) eller Nause44...
Du menar att han ska be om en ansökning vi forumet, eller? (I do not really get it! :look )
Han kommer ju inte in med kc33 på forumet, så det är ju kört tror jag... :(

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Inlägg av Traxy » 15 okt 2012, 00:38

Forumkontot är inte inaktiverat på något sätt, så varför inte bara använda det? Om hemsidekontot strular, byt lösenord så ska det funka, men vad jag vet så funkar det bara att byta lösenord om man har eller har haft en karaktär på det kontot, vilket ju kevincastro-kontot har. Karaktären är utrensad men den går att få tillbaka om så önskas.

TheSnakesneaker
Spöke
Spöke

Inlägg av TheSnakesneaker » 15 okt 2012, 20:14

Ok TraXy, nu är det fixat! kevincastro33 kommer in på både F1, F2, och även Hemsidan! Han vill så gärna få tillbaks hans karaktär Calvin Brook!
Tack för all hjälp! Det har äntligen löst sig! Bara hans Calvin Brook kvar då! Fixa så fort du kan! Tack än en gång!

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin

Inlägg av Traxy » 16 okt 2012, 00:25

Sure, no problem. :)

Skriv svar