2017-01-01 Det här forumet är nu arkiverat. Vänligen använd http://forum.svenskahogwarts.com istället! (Du behöver skapa ett nytt användarkonto.)

Hattarna svarar

Här ställer ni frågor om rollspelet och allt annat ni vill ha svar på, oavsett vad saken gäller. Allt ifrån hjälp med skolarbeten till datorsupportfrågor och filosofiska spörsmål. :)
Kategoriregler
TÄNK PÅ att döpa din tråd så informativt du kan efter vad du ställer för frågor. Ska du ställa frågor om vem som är elevhemsföreståndare så döp tråden exempelvis till "Vem är Elevhemsföreståndare?"
På det sättet är det enklare för andra att hitta om deras fråga redan ställts och besvarats istället för att starta en helt ny tråd. ADMIN har rätt att ändra topic i trådarna så de bättre passar frågorna i själva tråden.

Se om en liknande fråga den du vill ställa finns här, innan du ställer en fråga om rollspelet! Läs också FAQ, Regler samt Internetrollspelande för Newbies innan du ställer en fråga om något som rör SH. Det mesta finns nämligen besvarat där. Frågor om hemsidan/forumet/IRC ställs i Reparo! Frågor om Magivärlden och Utländska skolor ställs i det andra forumet.
Liz
Elevhemsföreståndare
Elevhemsföreståndare
Segar t.o.m.: 01 sep 2016

Re: Hattarna svarar

Inlägg av Liz » 02 feb 2015, 14:58

Hej!

Jag skickade in en namnansökan för en vecka sedan men har fortfarande inte fått svar, så jag undrar om mailet ens har kommit fram eller är det så att hattarna varit så upptagna att de inte hunnit besvara namnansökningar? Eftersom det gäller min julklapp börjar det kännas lite panik :look

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Segar t.o.m.: 24 dec 2016
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 02 feb 2015, 23:38

Det ligger saker i inkorgen men det verkar inte som att förra veckans hatt har besvarat något än, vad jag kan se.

Embli
Lärare
Lärare

Inlägg av Embli » 06 apr 2015, 20:49

Jag skickade en namnansökan till BB ikväll (två gånger :look ) och fick upp en konstig, vit skärmgrej båda gångerna. Jag undrar därför om ansökan kom fram eller inte.

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 07 apr 2015, 00:38

Jadå, alla fyra gånger. ;) O0

Embli
Lärare
Lärare

Inlägg av Embli » 07 apr 2015, 10:54

Fyra? Det var konstigt :oops:
Men vad bra!

krunkan
Elev
Elev

Inlägg av krunkan » 17 apr 2015, 17:13

Hej. Hur lång tid har jag på mig att skriva och skicka in en bakgrund innan mitt godkända namn tas bort eller "rensas ut" ur systemet?

Mitt namn blev godkänt för en knapp månad sedan och jag börjar nu bli lite orolig; mer på grund av att det underlättar för er än att jag har sådan väldans brått. Jag hade nämligen för mig att det var max en månad när jag för första gången skulle skicka in en bakgrund (för kanske fem år sedan). Ledsen om information om detta står väldigt tydligt någonstans, men då har jag helt enkelt missat det.

Traxy
Spelledare & Admin
Spelledare & Admin
Kontakt:

Inlägg av Traxy » 17 apr 2015, 19:07

Det står tre månader någonstans, tror jag, men i praktiken ... om vi säger så här: det äldsta namnet som ligger kvar i listan i skrivande stund är från 1 januari 2014. Så atte ... en månad är väldigt, väldigt lugnt. ;)

Calaminaria
Spöke
Spöke

Inlägg av Calaminaria » 29 apr 2015, 22:15

Hej Sorteringshatten!

När jag skickade in min senaste bakgrund till karaktären Clara Newman fick jag höra att ni skulle ha hattråd om huruvida bakgrunden bör bli godkänd eller inte. Under tiden har jag skrivit en ny bakgrund där det ni anmärkte på har blivit ändrat. Jag inser att jag tycker bättre om den nya bakgrunden än den gamla, och jag håller dessutom med er om att det ni anmärkte på kan vara förvirrande för rollspelare som inte känner till Claras karaktär (den information som gavs var nämligen relevant, men det ska vi inte gå in på nu).

Jag skickade in den nya bakgrunden och dessutom ett litet meddelande där jag försökte förklara situationen, men jag är inte säker på att informationen har nått fram ordentligt. Min poäng är i alla fall att jag inte vill att ni hattar ska ha hattråd kring någonting som inte längre är relevant. Detta för att spara tid och energi både för er och för mig.

Tack på förhand!

Gaya
Sorteringshatt
Sorteringshatt
Kontakt:

Inlägg av Gaya » 30 apr 2015, 22:03

Hej Calaminaria!

Vi har fått in din nya bakgrund, och det är den vi nu kommer bedöma. Vi kommer dock också diskutera frågan som din ursprungliga bakgrund lyfte, eftersom den kan vara relevant för framtida spelare. :)

Calaminaria
Spöke
Spöke

Inlägg av Calaminaria » 30 apr 2015, 22:55

Vad bra, då känner jag att jag har koll på vad som händer. Då är det bara att hoppas att den blir godkänd. :)

Timot04
Elev
Elev

Inlägg av Timot04 » 11 sep 2016, 16:14

Varför har jag inte fått svar om mitt karaktärsnamn? Det har gått över tre veckor sedan jag ansökte.

Shetani
Sjukvårdare
Sjukvårdare
Kontakt:

Inlägg av Shetani » 13 sep 2016, 17:02

Hejsan! Ledsen att du har fått vänta; aktiviteten på SH har varit lite på sparlåga under sommaren, men saker borde komma igång igen nu, däribland svar på ansökningar. :)

Skriv svar